Online marketing

Online marketing is het bereiken van jouw marketingdoelstellingen door het inzetten van internet en andere digitale technologieën. Daar kunnen allerlei marketingvormen onder worden geschaard zoals zoekmachinemarketing (SEM), SEA, SEO, Social Media marketing, e-mail marketing, affiliate marketing en Inbound Marketing. Kortom, er zijn tal van tools op het gebied van online marketing waarmee jij online succes kunt behalen! Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan eens contact op met één van de online marketing specialisten van Vet Digital. Wij helpen je graag!

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is simpelweg ervoor zorgen dat jouw website zo hoog mogelijk in de resultaten van de zoekmachines zoals Google en Bing wordt vertoond. SEO is echter geen trucje, het is een continu optimalisatieproces waarbij ontzettend veel factoren van belang zijn. Deze factoren zijn grofweg onder te verdelen in drie takken: ‘techniek website’, ‘content’ en ‘externe factoren’.

zoekmachineoptimalisatie

Online adverteren (SEA)

Met zoekmachine adverteren (SEA) kun je op een effectieve en kostenefficiënte manier je doelgroep bereiken om zo je bedrijf online te laten groeien. SEA is een interessante marketingtool waarmee je tegen een aantrekkelijke investering de vindbaarheid in zoekmachines vergroot om meer naamsbekendheid, bezoek en conversies te genereren. Lees onze SEA pagina voor meer informatie of download onze whitepaper

Online adverteren

Contentmarketing

Content marketing is niet zomaar iets wat je er even bij doet. Het is van belang dat je goed nadenkt over je content marketing strategie. Voor wie produceer je de content eigenlijk? En wat wil je ermee bereiken? Daarnaast spelen er nog andere factoren een rol. Want hoe publiceer je nu content die het ook goed doet in de zoekmachines? En via welke social media kanalen verspreid je jouw content? Allemaal vragen waar je een antwoord op dient te zoeken alvorens je effectief aan de slag kunt gaan met het creëren van content die leads genereert voor jouw business. Wil jij meer informatie over contentmarketing? Download dan onze whitepaper!

Contentmarketing

Inbound marketing

Inbound Marketing is een marketingstrategie waarbij je door de creatie van kwalitatief goede content (potentiële) klanten als een magneet naar je website trekt op het moment dat ze je nodig hebben. Het is een samenspel tussen je website, content, social media, SEO en e-mailmarketing. De tegenhanger van Inbound Marketing zijn outbound methodes als adverteren, telemarketing en tv reclame.Wil jij meer weten over inbound marketing? Download onze whitepaper en leer meer over Inbound Marketing. 

Marketing automation

Marketing automation is simpelweg het inzetten van een geautomatiseerd systeem om potentiële klanten door de customer journey heen te leiden en zo aan je te binden. Meer informatie over marketing automation? Download dan onze whitepaper! 

Marketing automation

Conversie optimalisatie (CRO)

Door het inzetten van effectieve marketingtools kun je meer bezoekers naar je site halen. Je kunt er echter ook voor zorgen dat de bezoekers die je al op je website hebt meer rendement opleveren door conversie optimalisatie (CRO). Denk aan het veranderen van een kleur van een button tot aan het A/B testen van een hele pagina. De kleinste details kunnen een groot verschil maken; een verhoging van enkele procenten in conversie kan al snel duizenden euro’s winst opleveren. Zo haal je met subtiele aanpassingen meer rendement uit je huidige website. Wil jij meer weten over conversie optimalisatie? Download dan onze whitepaper!

Conversie optimalisatie

Social media adverteren

Sociale media kunnen tegenwoordig niet meer ontbreken in je Inbound Marketing Strategie. Social media, de benaming zegt het al, voegen namelijk een sociale dimensie toe aan je online marketing strategie. Dankzij social media advertising breng je jouw content onder de aandacht van een groot publiek, vergroot je je naamsbekendheid en bereik je bovendien nieuwe fans. Meer weten over social media adverteren?

Social media adverteren

E-mail marketing

95% van de consumenten die regelmatig online is heeft een e-mail account. Genoeg reden om e-mail als serieuze marketingtool te overwegen. E-mail marketing is een relatief goedkope marketingtool om grote aantallen bezoekers naar je website te krijgen. Dat geldt zowel voor nieuwe als bestaande klanten. E-mail marketing heeft bovendien een enorm goede ROI en is makkelijk te automatiseren door middel van Marketing Automation. Wil jij meer informatie over e-mail marketing?

E-mail marketing

Wil jij weten hoe je met online marketing meer rendement uit jouw business haalt?

Neem dan contact op met onze marketing professionals en laat je adviseren over je online marketing strategie. We denken graag met je mee welke online tools jouw business succesvoller kunnen maken. 

Direct contact met onze expert

Erik Verpoort
Commercieel Directeur / Eigenaar