Adverteren op social media levert méér bereik op

Sociale media kunnen tegenwoordig niet meer ontbreken in je Inbound Marketing Strategie. Social media, de benaming zegt het al, voegen namelijk een sociale dimensie toe aan je marketing strategie. Daarbij kan je gebruik maken van social media advertising zodat je jouw content onder de aandacht brengt van een groot publiek, je naamsbekendheid vergroot en bovendien nieuwe fans bereikt.

social

Social advertising is gericht benaderen

Het tonen van advertenties van je bedrijf op social media kanalen wordt social media adverteren genoemd. Wanneer je als bedrijf advertentieruimte inkoopt via sociale netwerken dan krijgen de gebruikers van die netwerken je advertenties voorgeschoteld. Middels social advertising kun je op basis van profielkenmerken, activiteiten en interesses van de gebruikers heel specifiek targeten en daarmee je doelgroep heel gericht benaderen. Je advertentie komt zo terecht bij een voor jouw website relevant publiek. Zo genereer je veel aandacht voor je merk bij de juiste doelgroep.

succes

Bepaal zelf je doelgroep, kanalen en devices

Gebruikers van sociale media laten een bulk aan data achter op die platformen. Deze data bevat een schat aan informatie die voor adverteerders interessant is met het oog op marketingdoeleinden. Doordat er zoveel data beschikbaar is kun je heel specifiek targeten op je doelgroep. Social media advertenties zijn daardoor heel gericht, relevant en persoonlijk. Daarnaast kun je als adverteerder zelf bepalen op welke netwerken je advertenties weergegeven worden. Denk hierbij aan Facebook, Instagram, Linkedin en Twitter.

Doelgroep, kanalen en devices

Weinig waste aan social media budget

Bij social media adverteren stel je zelf een budget vast dat je dagelijks of per periode wilt uitgeven. Je betaalt nooit meer dan het vooraf ingestelde limiet en komt dus nooit voor verrassingen te staan. Bij het instellen van je budget zie je gelijk hoe groot je (potentiële) doelgroep is die je met dat budget kunt bereiken.

Doordat je een specifieke groep mensen benadert is er een hoge attentiewaarde en dus weinig waste aan budget; je adverteert immers heel gericht met een aansprekende boodschap. Dankzij realtime statistieken kun je tijdens de campagne eenvoudig bijsturen of optimaliseren.

Social media budget

Adverteer op de bekende social media kanalen

Vet Digital heeft ervaring met alle bekende kanalen op het gebied van social media adverteren. Wij maken daarbij gebruik van geavanceerde tools en de nieuwste mogelijkheden, waardoor we altijd in staat zijn het maximale rendement uit je social media campagne(s) te halen. Vet Digital kan social media campagnes verzorgen voor Facebook, Linkedin, Youtube, Twitter en Instagram, maar ook Google Ads. We kunnen daarbij tevens zorgdragen voor de creatie en optimalisatie van de content (beeldmateriaal, teksten) die je middels deze kanalen wilt verspreiden.

social media kanalen

Social ads inzetten om strategisch bezoekers te trekken

Vet Digital gelooft niet in losse social campagnes. Wij zetten dit in bij klanten als strategisch middel om andere Inbound Marketing campagnes een boost te geven. In deze campagnes genereert het delen van waardevolle content via social ads een boost aan nieuw verkeer op je website. Op deze manier levert een social ad campagne meer rendement op.

social ads inzetten

Vraag nu de inhaakkalender voor 2023 aan!

Vul nu jouw contentkalender aan met behulp van de inhaakkalender van Vet Digital.