Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie (SEO) is simpelweg ervoor zorgen dat jouw website zo hoog mogelijk in de resultaten van de zoekmachines zoals Google en Bing wordt vertoond. SEO is echter geen trucje: het is een continu optimalisatieproces waarbij ontzettend veel factoren van belang zijn. Deze factoren zijn grofweg onder te verdelen in drie takken:

  • De techniek van de website
  • De content van een website
  • En externe factoren
Zoekmachine optimalisatie

Het zoekmachine optimalisatie proces

Om resultaat te kunnen boeken in de zoekmachines moet je er allereerst voor zorgen dat de zoekmachine robots je website kunnen indexeren, zodat je website getoond wordt in de zoekresultaten. Om te checken of je site SEO proof is kun je een diepte-analyse uit laten voeren in de vorm van een SEO scan. Daaruit vloeit een advies voort met SEO optimalisaties.

Dat advies is gericht op (technische) verbeteringen aan de website zelf, het (her)schrijven van content in de vorm van blogartikelen en landingpages en externe zaken zoals je linkprofiel en social media.

 

Techniek van je website

De techniek van je website heeft veel invloed op je resultaten in de zoekmachines. Wanneer je een website laat bouwen door Vet Digital dan kun je ervan op aan dat deze technisch voorzien is van een gedegen basis voor zoekmachines. Denk daarbij aan zaken als de code, structuur, snelheid, meta data, https etc.

Zoals gezegd is zoekmachine optimalisatie echter een continu proces waar je in moet blijven investeren. Ook omdat Google haar algoritmes regelmatig aanpast. Structureel SEO onderhoud kost weliswaar veel tijd en moeite, maar zal zich op termijn zeker terug gaan verdienen.

zoekmachine

Waardevolle content voor SEO

Je website technisch optimaliseren voor SEO is één ding, maar de site voorzien van voldoende unieke, waardevolle en bovenal verse content is minstens zo belangrijk. Naast dat dit heel interessant is voor je bezoekers, wordt dit ook gewaardeerd door de zoekmachines.

De content op je site is bepalend voor je rankings op relevante zoektermen. Om te weten welke zoekwoorden interessant zijn voor jouw business kun je een trefwoordenonderzoek uit laten voeren. Vervolgens kun je aan de slag met content in de vorm van landingspagina’s, blogartikelen, video’s en afbeeldingen.

 

Off-page zoekmachine optimalisatie

Naast het goed inrichten van de factoren op je website, hechten zoekmachines ook waarde aan externe factoren zoals je linkprofiel en sociale media interacties. Wanneer je website is voorzien van waardevolle content zal deze als een magneet voor je werken. Andere websites gaan naar jouw content linken. Zo word je een autoriteit en bouw je een natuurlijk linkprofiel op. Dit wordt linkbuilding genoemd.

Het aantal backlinks, maar ook de kwaliteit van de backlinks speelt daarbij een rol. Daarnaast zijn er nog tal van andere externe factoren die meewegen bij zoekmachine optimalisatie. 

Content SEO

SEO als onderdeel van je marketing strategie

Vet Digital gelooft niet in de optimalisatie van slechts één aspect. Dit is slechts één van de vele pijlers die een extra bijdragen leveren aan het succes van jouw online activiteiten. Voeg zoekmachine optimalisatie daarom toe aan je marketing strategie en laat dit structureel bijdragen aan je online succes.

Vet Digital past SEO toe in Inbound Marketing trajecten en als optimalisatie binnen een website traject. Samen met jou bepalen we welke optimalisaties prioriteit hebben en waar we op korte en lange termijn op kunnen scoren.

Plan direct in mijn agenda

Tijdens een call van ongeveer 30 minuten bespreken we al jouw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Ik help je daarna graag verder met een aanpak die aansluit bij jouw behoeften.

Kies een tijdstip in mijn agenda en ik neem telefonisch contact met je op. Tot snel!

Erik Verpoort
Commercieel Directeur / Eigenaar