De optimale klantreis (customer journey)

Een klantreis (customer journey) bestaat uit verschillende stappen die je (potentiële) klant doorloopt om uiteindelijk van oriëntatie tot aankoop over te gaan. De optimale klantreis is zo ingericht dat je klant de ultieme beleving krijgt van begin tot eind. Om dit te kunnen realiseren is het zaak dat je zelf de klantreis die je klant doorloopt in kaart brengt. Op die manier leer je de klant steeds beter begrijpen en kun je hem of haar beter van dienst zijn. Bij Vet Digital doen we dit door middel van de Inbound Marketing Methode.

Meer weten over de Inbound Marketing methode? Start onze quiz! 
Of download de whitepaper als je echt de diepte in wil.

Customer Journey

Verschillende fasen in de klantreis

De klantreis is het proces dat je (potentiële) klanten doorlopen. Vanuit het inbound marketing principe bestaat het proces uit drie fasen, namelijk de ‘awareness’, ‘consideration’ en ‘decision’ fase. In de eerste fase realiseert de klant dat hij een probleem heeft. In de overwegingsfase (consideration fase) definieert de klant het probleem en gaat hij op zoek naar opties om het probleem op te lossen. In de beslissingsfase (decision fase) kiest de klant zijn uiteindelijke oplossing. Het is zaak dat je jouw marketing boodschap afstemt op de fase waarin je (potentiële) klant zich bevindt, om op die manier zo goed mogelijk de behoefte van je klant in elke fase van de klantreis te kunnen vervullen.
Fasen

Creëer de juiste content voor de klantreis

Download onze Content Mapping Template voor een compleet uitgedacht contentplan voor iedere fase van de klantreis van jouw klanten.

Plan direct in mijn agenda

Tijdens een call van ongeveer 30 minuten bespreken we al jouw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Ik help je daarna graag verder met een aanpak die aansluit bij jouw behoeften.

Kies een tijdstip in mijn agenda en ik neem telefonisch contact met je op. Tot snel!

Erik Verpoort
Commercieel Directeur / Eigenaar