De optimale klantreis (customer journey)

Een klantreis (customer journey) bestaat uit verschillende stappen die je (potentiële) klant doorloopt om uiteindelijk van oriëntatie tot aankoop over te gaan. De optimale klantreis is zo ingericht dat je klant de ultieme beleving krijgt van begin tot eind. Om dit te kunnen realiseren is het zaak dat je zelf de klantreis die je klant doorloopt in kaart brengt. Op die manier leer je de klant steeds beter begrijpen en kun je hem of haar beter van dienst zijn. Bij Bureau Vet doen we dit door middel van de inbound marketing methode. 

Alles weten over de customer journey? Download de whitepaper.

Download whitepaper

BureauVet-onlinemarketing-inboundmarketing-CTA-4-Customerjourney-whitepaper

"Door de klantreis in kaart te brengen, kun je de klant beter van dienst zijn."

Verschillende fasen in de klantreis

De klantreis is het proces dat je (potentiële) klanten doorlopen. Vanuit het inbound marketing principe bestaat het proces uit drie fasen, namelijk de ‘awareness’, ‘consideration’ en ‘decision’ fase. In de eerste fase realiseert de klant dat hij een probleem heeft. In de overwegingsfase (consideration fase) definieert de klant het probleem en gaat hij op zoek naar opties om het probleem op te lossen. In de beslissingsfase (decision fase) kiest de klant zijn uiteindelijke oplossing. Het is zaak dat je jouw marketing boodschap afstemt op de fase waarin je (potentiële) klant zich bevindt, om op die manier zo goed mogelijk de behoefte van je klant in elke fase van de klantreis te kunnen vervullen.

Fasen

Ellen van Zutphen

Wil jij een ultieme klantbeleving creëren?

Neem vandaag nog vrijblijvend contact op. De experts van Bureau Vet kunnen jou helpen om de klantreis van jouw klant in kaart te brengen.

Ellen van Zutphen - Inbound Marketeer

Informatie aanvragen