Meer leads door conversie optimalisatie (CRO)

Waarom converteren mijn bezoekers (niet)? Conversion Rate Optimization (CRO), of simpel gezegd conversie optimalisatie betekent uitvinden hoe en waarom bezoekers op je website converteren (of juist niet) en dat proberen te verbeteren om op die manier meer sales te genereren. CRO is detective werk waarbij je knelpunten in je website probeert te elimineren en je sterke punten nog beter probeert te maken. Het is een continu proces van onderzoeken, analyseren, testen en optimaliseren. Bureau Vet helpt klanten om de conversie ratio's zo hoog mogelijk te maken.

Alles weten over conversie optimalisatie?

Download whitepaper

BureauVet-onlinemarketing-inboundmarketing-CTA-6-in-vier-stappen-naar-conversie-optimalisatie

"CRO is detective werk waarbij je de knelpunten in je website probeert te elimineren en je sterke punten nog beter probeert te maken."

Het conversie optimalisatie proces

In het conversie optimalisatie proces kom je allerlei knelpunten tegen die bezoekers weerhouden van een conversie. Dit kunnen uiteenlopende zaken zijn. Zo kun je simpelweg de knopkleur van een call-to-action button veranderen om te kijken of bezoekers dan eerder op die button klikken. Het verbeteren van die knopkleur noemen we een tactiek t.b.v. conversie optimalisatie. Elke tactiek is als het ware een bouwsteentje van CRO, maar het vormt niet de fundering ervan. Het is dus enerzijds van belang dat je de bouwsteentjes gaat ontdekken, maar het is vooral ook belangrijk dat de strategie wordt beschreven waarmee je een continu proces van conversie optimalisatie kunt inrichten.

Conversie optimalisatie kan een onderdeel zijn van Growth Driven Design. Bij Growth Driven Design pas je op basis van analyse en data websiteverbeteringen als continu proces toe.

tandwiel

Waarom conversie optimalisatie?

Bij Bureau Vet zijn we van mening dat het van cruciaal belang is om te investeren in conversie optimalisatie. Hiermee verbeter je namelijk de effectiviteit van al je marketingkanalen en inbound campagnes op structurele basis. Wanneer je conversie verbetert, dan verdien je meer met hetzelfde aantal bezoekers. Een bezoeker op je website levert dan dus gemiddeld meer op. Bij conversie-optimalisatie is het de kunst om kwantitatieve en kwalitatieve data met elkaar te combineren. Op die manier ontdek je niet alleen welk gedrag bezoekers op de site vertonen, maar kun je ook verklaren waarom bezoekers dat gedrag vertonen.

schaak popetje

De verschillende doelen van conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie kan verschillende doeleinden hebben. Dit zijn bijvoorbeeld:

  • De gebruiksvriendelijkheid van de website vergroten door knelpunten op de website te elimineren.
  • De bezoekers laten converteren naar betalende klanten door o.a. de inzet van verleidingstechnieken.
  • Maximaal rendement halen uit je online marketing inspanningen.

Bij conversie optimalisatie rol je als het ware een strategie uit waarbij blokkades die ervoor zorgen dat bezoekers geen optimale ervaring hebben worden geëlimineerd. Door de knelpunten in de website structureel te verbeteren zal de conversieratio, en daarmee gepaard het rendement, op de marketingactiviteiten en orders stijgen.

laptop

Conversie optimalisatie als onderdeel van onze dienstverlening

Bureau Vet helpt B2B klanten bij het behalen van meer succes uit alle online kanalen. Dit levert jou meer bezoekers, leads en klanten op. Conversie optimalisatie is onderdeel van onze structurele inbound marketing en website werkzaamheden. We bepalen samen met jou waar de focus op ligt en maken een plan hoe we dit gaan verbeteren.  

Plan een call

chemistry
Levi Meulensteen

Haal ook meer leads uit je bestaande bezoekers

Zet in op conversie optimalisatie en krijg meer rendement uit je bestaande bezoekersstroom. 

Levi Meulensteen - Inbound marketeer

Informatie aanvragen