Content marketing strategie

Inbound Marketing is een marketingstrategie waarbij je door de creatie van kwalitatief goede content (potentiële) klanten als een magneet naar je website trekt op het moment dat ze je nodig hebben. Het is een samenspel tussen je website, content, social media, SEO en e-mailmarketing. De tegenhanger van Inbound Marketing zijn outbound methodes als adverteren, telemarketing en tv reclame.

Content marketing die scoort in zoekmachines (SEO)

De hedendaagse consument verlangt naar relevantie en toegevoegde waarde in plaats van commerciële communicatie rondom producten en diensten. Met content marketing creëer je waardevolle content die werkt als een magneet; je klanten zullen je uiteindelijk vanzelf weten te vinden. Met interessante content in de vorm van tekst, beeld, video, infographics etc. laat je zien dat je kennis van zaken hebt. Zo bouw je aan je autoriteit en betrouwbaarheid en tevens vergroot je de vindbaarheid in de zoekmachines (SEO) doordat je content beter gerankt wordt. 

SEO zoekmachine

Social media distributie voor meer bereik

Het creëren van waardevolle content die je vervolgens plaatst op je website is een enorme klus. Wanneer je goede content hebt geproduceerd, wil je deze uiteraard ook verspreiden onder je doelgroep voor maximale zichtbaarheid. Social media is daar een uitstekende tool voor. Je kunt de content plaatsen op je eigen kanalen zoals Facebook, LinkedIn en Instagram zodat deze verspreid wordt onder je organische volgers. Daarnaast kun je de content promoten via social media adverteren. Daarmee target je de content op een gerichte groep mensen en creëer je een enorme sociale reikwijdte. Als de content zijn werk doet komen de bezoekers vanzelf naar je toe.

socials

E-mailmarketing als effectief distributiekanaal

E-mailmarketing is één van de best renderende digitale marketingkanalen. Door de juiste segmentatie en een relevante boodschap kun je website bezoekers transformeren tot klant of juist bestaande klanten verleiden tot herhaalaankopen. Wanneer je e-mailmarketing inzet is het echter wel belangrijk dat je de doelgroep ook wat te bieden hebt in de vorm van waardevolle content. Zo mail je elke doelgroep met content die aansluit bij hun behoefte of fase in de klantreis. Daarmee breng je die mooie blogpost, dat interessante nieuws of je nieuwste whitepaper op de juiste manier onder de aandacht.

E-mailmarketing

Inbound Marketing; een passend totaalplaatje

Inbound Marketing omvat meer dan alleen content, SEO, e-mailmarketing en social media. Juist de integratie van deze marketingtools moet leiden tot synergie; alle kanalen moeten elkaar versterken. Het uiteindelijke doel van al je Inbound Marketing activiteiten is het genereren van conversies die bijdragen aan de groei van je business. Daarbij speelt de evaluatie van je behaalde resultaten een hele belangrijke rol. Door de resultaten goed te analyseren wordt duidelijk wat de prestaties van je content marketing activiteiten zijn en ontdek je waar kansen liggen ter optimalisatie.

Hubspot-strategie

Hubspot als ideale Inbound Marketing tool

De term Inbound Marketing is oorspronkelijk bedacht door Brian Halligan, co-founder en CEO van Hubspot. De Inbound Marketing strategie is vervolgens ‘groot gemaakt’ door het bedrijf Hubspot. Zij hebben een softwarepakket ontwikkeld dat de ideale tool vormt om in te zetten voor Inbound Marketing. Hubspot combineert namelijk alle losse online marketingtools in één marketing automationplatform dat marketeers in staat stelt om krachtige en geïntegreerde workflows op te zetten. Je stopt als het ware al je marketing in dat ene platform en zo kun je geautomatiseerd leads door de marketingfunnel, ook wel klantreis, heen duwen. Vet Digital is sinds 2010 Hubspot partner en maakt gebruik van de Hubspot marketing automation software. Wil je meer weten over deze tool en de mogelijkheden? Neem dan gerust eens contact op.

HubSpot Diamond partner

Plan direct in mijn agenda

Tijdens een call van ongeveer 30 minuten bespreken we al jouw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Ik help je daarna graag verder met een aanpak die aansluit bij jouw behoeften.

Kies een tijdstip in mijn agenda en ik neem telefonisch contact met je op. Tot snel!

Erik Verpoort
Commercieel Directeur / Eigenaar