Tegenwoordig heeft ieder bedrijf wel een website. Iedere website heeft zijn eigen doelstellingen. Op deze pagina vind je alle informatie omtrent een professionele website laten maken. Denk hierbij aan informatie over een CMS (content management systeem), UX design, SEO of bijvoorbeeld conversie optimalisatie.
Heb je een concrete website vraag? Of kom je ergens niet helemaal uit? Dan kun je natuurlijk ook direct contact opnemen of een offerte aanvragen.
Voordat je start met het bouwen van een nieuwe website, moet je dit nooit vergeten!
Ten eerste is het van belang dat je duidelijk de doelen, ambities en ideale klanten in beeld hebt. Dat is het startpunt en geeft focus aan je (nieuwe) professionele website. Hieronder leggen we je in detail uit welke fases hierna aan bod komen.
Tijdens het technisch bouwen van de website kan er alvast gestart worden met het creëren van content. Het is van belang dat deze content precies aansluit bij het verhaal dat jouw bedrijf wil vertellen. Dit kan aan de hand van tekst, beeld, video, whitepapers, infographics etc.
Een CMS is een systeem achter je website dat je in staat stelt een website gemakkelijk te beheren. Hierbij hoef je nauwelijks kennis te hebben van HTML en kan je simpel teksten, foto’s, video’s, lay-out of formulieren wijzigen of toevoegen. De CMS systemen die door ons het meest gebruikt worden zijn het HubSpot CMS en Wordpress. Wij gebruiken deze CMS systemen omdat deze het beste aansluiten bij de B2B markt.
Een concept board is een document waarin je vastlegt wat je als bedrijf wilt uitstralen en waar je voor staat.
Belangrijke vragen hierbij zijn:
Een goed concept board is de basis van een goede B2B website waarin direct de unieke kenmerken van het bedrijf en je producten beschreven worden.
Lees meer over concept boards op deze pagina!
Een wireframe is een visueel hulpmiddel waarin de opbouw van de pagina’s en het verhaal weergegeven worden. Het kan gezien worden als een bouwtekening van je website. Hierbij wordt er geen rekening gehouden met stijl, kleur of grafische elementen. De focus zit hem in de navigatie, indeling, inhoud en functionaliteiten van de website, niet in de look & feel.
Lees direct onze beste 5 menustructuur practises in onze blog.
Dat is het vormgeven van je website. Waarbij het eerder gemaakte wireframe wordt voorzien van de juiste stijl, grafische elementen en kleur die perfect aansluiten bij jouw verhaal. Daarbij wordt er rekening gehouden met gebruikerservaring door onderzoek, statistieken en analyses.
5 design punten die niet mogen ontbreken op jouw website zijn:
Zorg voor een duidelijke navigatie
Een snelle laadtijd van je website is een must
Maak je teksten scanbaar
Call 2 actions moeten overduidelijk zijn
Zorg voor genoeg interne links
Wil je meer uitleg over deze 5 design punten? Lees dan onze blog.
De afkorting UX Design staat voor ‘User Experience Design’. Dit houdt het proces van nadenken over usability van een website of online platform in en heeft als doel om de gebruiksvriendelijkheid en daarmee de tevredenheid van de gebruiker te verhogen. UX Design heeft verschillende elementen in zich van interactie design, informatie architectuur en gebruikersonderzoek. UX Design draagt actief bij aan een betere website.
Wil jij nog meer informatie over UX design? Lees onze blog.
In deze fase wordt het eerder gemaakte webdesign technisch gebouwd. Hiervoor wordt verschillende codering gebruikt in HTML, CSS, Javascript etc. Dit technisch bouwen van de website gebeurt door een front- of back-end developer. Hierbij is het belangrijk dat de website responsive en mobile first wordt ontwikkeld. Deze ontwikkeling vindt plaats in het CMS (Wordpress of HubSpot).
Wil jij weten hoe wij een B2B website responsive maken? Lees onze blog.Content creatie is simpelweg het schrijven van teksten zoals blogs, webpagina’s of landingspagina’s, het maken van video’s, het kiezen van de juiste beelden, het maken van whitepapers of infographics die precies aansluiten bij het verhaal dat je via jouw website wilt vertellen.
Content is een cruciaal onderdeel van je website. Spreek de taal van je potentiële klant en gebruik zoekwoorden om beter gevonden te worden. Uiteraard kunnen wij je helpen bij de creatie of optimalisatie van deze webteksten.
Onze gratis Content Mapping template helpt je content te mappen voor iedere fase van de customer journey (awareness, consideration en decision).
De juiste beelden of video’s kiezen is cruciaal om jouw verhaal op de juiste manier te vertellen op jouw website. Doordat websitebezoekers steeds minder lezen en steeds meer scannen worden beelde dé onderscheidende succesfactor van je website.
Het is gebruikelijk om de website te openen met een grote foto. De eerste indruk bepaalt of mensen op je site blijven of direct weggaan. Je kunt je dus voorstellen dat het hebben van goede, zakelijke fotografie een belangrijke succesfactor is voor je website. De elementen die bijdragen aan een betere positie in Google.
Wil jij weten waar je op moet letten bij het kiezen van de juiste beelden? Lees onze blog.
SEO optimalisatie is jouw gecreëerde content zo hoog mogelijk laten scoren in de resultaten van de zoekmachines zoals Google en Bing. Hierbij is het belangrijk dat je de juiste zoekwoorden met zoekvolume gebruikt. Dit moet natuurlijk wel aansluiten bij de taal die jouw potentiële klant spreekt. SEO is echter geen trucje, het is een continu optimalisatieproces waarbij ontzettend veel factoren van belang zijn.
Om je te helpen bij SEO optimalisatie gebruiken wij in Wordpress de Yoast plugin. Een duidelijke handleiding hiervan lees je hier. In HubSpot is dit automatisch geïntegreerd.
Voor beiden werkwijzen bieden wij workshops aan om de content op jouw website optimaal te laten ranken in de zoekmachines.
Hierbij ga je simpelweg de gecreëerde, SEO geoptimaliseerde content en gekozen beelden plaatsen in het CMS (content management systeem). Dit is een intensief proces waarin nauwkeurig alle geschreven teksten in de gebouwde items geplaatst moet worden. Alvorens je hiermee aan de slag kan, is het raadzaam om eerst een CMS (HubSpot CMS of Wordpress) training te volgen. Tevens adviseren wij hierbij om alle geplaatste teksten nogmaals (intern) te laten checken. Zodat je zeker weet dat de juiste content op de juiste plaats staat voordat je website live gaat!
Het is raadzaam om eerst een CMS training te volgen voordat je hier mee aan de slag gaat.
Als de website gevuld is en nogmaals gecheckt is door verschillende stakeholders kan de website live gezet worden. Daarbij dient de website aangemeld te worden bij de zoekmachines en dient de oude website voorzien te worden van 301 redirects om de juiste indexatie te behouden. Wij adviseren om altijd samen t werken met een technische partij om jouw nieuwe website live te zetten.
Jouw website is nooit af. Het is van belang om deze continu te blijven optimaliseren zodat je jouw website beter maakt of uitbreidt met nieuwe functionaliteiten. Het doel hierbij is meer bezoekers naar je website trekken, bezoekers op je site beter laten converteren (conversie optimalisatie) of nieuwe wensen ontwikkelen. Ons advies is om maandelijkse optimalisaties door te voeren. De term die hiervoor ook wel gebruikt wordt is Growth Driven Design.
Vaak wordt gedacht dat de website klaar is als deze live wordt gezet. Maar met de huidige ontwikkelsnelheid en alle mogelijkheden zoals chatbots, UX-design, integraties met andere diensten etc. zul je merken dat je website juist té snel verouderd. Met Growth Driven Design krijg je een tool in handen om juist op continue basis verbeteringen in je site door te voeren. Door een strategische en data gedreven aanpak wordt vanuit dit principe non-stop gekeken naar optimalisaties binnen de website, wat bijdraagt aan het lange termijn succes van je site. Het kan natuurlijk altijd beter.
Wil jij ook starten met GDD? Doe de scan.
Je marketingkanalen zet je onder andere in om bezoekers naar je website te krijgen. Wanneer je maandelijks veel actieve bezoekers op je website hebt, dan wil je graag dat deze bezoekers ook actie ondernemen, ofwel converteren. Om ervoor te zorgen dat je bezoekers een zo geoptimaliseerd mogelijk conversiepad doorlopen kun je conversie-optimalisatie inzetten.
Conversie-optimalisatie heeft verschillende doelen, waaronder:
De gebruiksvriendelijkheid van de website vergroten;
Bezoekers laten converteren naar betalende klanten en;
Maximaal rendement halen uit je online marketing inspanningen.
Wil jij meer weten over Conversie optimalisatie? Lees dan onze blog.
De kosten van een website zijn heel erg divers. Alleen betalen voor wat je nodig hebt? Bij Bureau Vet betaal je, afhankelijk van het aantal functionaliteiten van een website, een eenmalig bedrag voor het laten maken van een website. Je hebt ruime keuze uit diverse website modules, templates en functionaliteiten. Daarnaast betaal je een klein bedrag per maand aan hosting of licentiekosten. Wil je nu direct weten wat een website laten maken kost?
Wil jij ook online succes bereiken met een nieuwe website als solide basis voor je marketing campagnes? Door de unieke combinatie van ontwerp, techniek en marketing maken wij van jouw website een online succes.
Onze voordelen:
De Raetsingel 1 (in De Weijer)
5831 KC Boxmeer (routebeschrijving)
T. 0485 520 172
E. info@bureauvet.nl
KvK: 62295861
BTW-nummer: NL854751518B01
Rijnstraat 170
1079 HS Amsterdam
T. 020 45 62 533
E. info@bureauvet.nl
Wil je graag op de hoogte gehouden worden via de mail? Dat kan natuurlijk want we delen graag onze kennis en artikelen.
Direct inschrijven