Breng jouw doelgroep in kaart met Buyer Persona's

Wie is de ideale klant van jouw bedrijf nu eigenlijk? Doelgroeponderzoek richt zich op allerlei factoren die inzicht geven in jouw ideale klant. Denk daarbij aan:

  • Demografische en geografische factoren zoals leeftijd, geslacht, gezinssamenstelling etc.
  • Socio-economische en culturele factoren zoals inkomen, opleiding, beroep, nationaliteit etc.
  • Psychografische factoren zoals politieke opvattingen, typische kenmerken etc.

Aan de hand van een Buyer Persona Workshop gaan we op zoek naar de ideale klant van jouw bedrijf! Wil je alvast meer te weten komen over onze Inbound Marketing aanpak? Download dan onze whitepaper

Buyer persona's opstellen

Via een Buyer Persona's workshop brengen we exact in kaart wie je ideale klanten zijn en hoeveel je van hen weet. Daarna kun je een onderzoekstraject starten om je beeld van deze persona's steeds scherper te stellen. 

Door de buyer persona's goed in kaart te brengen en ze leren te begrijpen kun je jouw marketing boodschap, je content en je producten steeds beter op hen afstemmen. Kortom, buyer persona’s zijn onmisbaar binnen Inbound Marketing!

 

Via welke kanalen kan je jouw ideale klant achterhalen?

  • Je CRM database waarin je kenmerken en trends kunt ontdekken van je (potentiële) klanten
  • Je website statistieken waarin je gedrag van je bezoekers kunt afleiden
  • Je interne organisatie, o.a. je sales, inkoop en marketing afdeling, die veel met je klanten in contact zijn
  • De (potentiële) klanten zelf. Je kunt je huidige en mogelijke klanten onderwerpen aan vragenlijsten en interviews.
Buyer persona's opstellen

Plan direct in mijn agenda

Tijdens een call van ongeveer 30 minuten bespreken we al jouw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Ik help je daarna graag verder met een aanpak die aansluit bij jouw behoeften.

Kies een tijdstip in mijn agenda en ik neem telefonisch contact met je op. Tot snel!

Erik Verpoort
Commercieel Directeur / Eigenaar