Viperty: Inbound Marketing onboarding, strategie en uitvoering voor startup.

Viperty is een startup dat ten tijde van de oprichting (eind 2018) de samenwerking is aangegaan met Bureau Vet voor een breed traject. Hierbij is allereerst naar aanleiding van diverse workshops een huisstijl en logo gecreëerd. Vervolgens is een nieuwe website in HubSpot gebouwd om aansluitend met een inbound marketingstrategie kwalitatieve leads te genereren.

Viperty_Get_Viperized

“Aardige mensen die weten wat ze doen. Viperty-project binnen enkele weken binnen budget voltooid hebben. Overtrof onze verwachtingen. Aanbevolen! Uitgebreide kennis van inkomende marketing en het aantrekken van leads.”

Jos van Capelleveen – oprichter van Viperty

Werkwijze

Om de startup Viperty online neer te zetten heeft Bureau Vet de volgende zaken gerealiseerd:

1. Verkennende workshops
2. Nieuwe huisstijl
3. Website in HubSpot CMS
4. Technische HubSpot Onboarding
5. Eerste Inbound campagne
6. Doorlopend beheer en inbound-advies

Over ons-06

1. Verkennende workshops

Zonder een goed gevoel te hebben van de opdracht en zijn klanten, kan geen goed strategisch advies gegeven worden. Vanuit dit principe ging Bureau Vet ook van start bij de samenwerking met Viperty. Met diverse uitgebreide workshops heeft Bureau Vet de startup Viperty goed leren kennen en is er veel kennis gedeeld over o.a. de te behalen doelstellingen (wat wil je bereiken en hoe kunnen marketing- en sales hier aan bijdragen), de buyer persona’s (wie gaat de diensten afnemen zodat je weet waar de focus op ligt) en de wensen rondom marketing.

headers_COCKTAILDNA

2. Een volledig uitgewerkte identiteit

Als startup in de consultancybranche snapte Viperty maar al te goed het belang van marketing bij het van de grond krijgen van het nieuwe bedrijf. De eerste stap was de nieuwe huisstijl en website.

Met de kennis uit de workshops is een voorstel voor design gepresenteerd. Samen met Viperty is deze aangescherpt tot een unieke identiteit die nu consequent in alle facetten zoals de website, print, social en online marketing terugkomen. Hierbij is gebruik gemaakt van een origineel Viperty-karakter die in alle uitingen van Viperty terugkomt.  

Case study Viperty - uitgewerkte identiteit

3. Website in HubSpot CMS

Een van de belangrijkste bouwstenen van inbound marketing is de website. Om een goed fundament te leggen onder de inbound-strategie van Viperty bouwde Bureau Vet de nieuwe website in het HubSpot CMS. Door ook de website in zijn geheel in HubSpot te bouwen, in plaats van het Wordpress CMS, is Viperty nu in staat om binnen één tool alles te beheren, bewerken, analyseren en monitoren. Het HubSpot onboarding-traject dat Bureau Vet verzorgde, was daarom van groot belang.

website-portfolio-above

4. Technische HubSpot onboarding naar Marketing Pro

Om het maximale uit HubSpot te halen, heeft Bureau Vet het hele HubSpot-account voor Viperty ingericht. Alle technische aspecten voor een goede meetbaarheid en een productieve tool zijn hierbij ingeregeld.HubSpot Marketing Professional

Viperty begon in eerste instantie met het HubSpot Marketing Starter pakket, maar vanwege toenemende wensen op het gebied van lead nurturing en betere opvolgmogelijkheden van leads, is al snel opgeschaald naar HubSpot Marketing Professional. Met belangrijke toevoeging zoals social media publishing op alle kanalen en Marketing Automation is Viperty nu veel beter in staat om de juiste doelgroep aan te spreken met marketing en de sales inspanningen productief in te zetten.

Het grote voordeel hiervan is dat alle marketing en sales activiteiten nu in één systeem plaatsvinden waardoor resultaten veel beter inzichtelijk zijn en de organisatie goed kan bijsturen op effectiviteit.

hs_logo

5. Eerste inbound marketingcampagne

Na livegang van de multi-talige website www.Viperty.com en de succesvolle technische onboarding van HubSpot, werd de eerste inbound campagne uitgerold. Omdat Viperty een nieuwe naam is binnen het consultancy landschap, is gekozen om te starten met de branding en naamsbekendheid van Viperty richting de Buyer Persona’s. Dankzij de campagne met persberichten en social posts over de lancering, is het traffic naar de nieuwe website op gang gekomen en zijn de eerste leads gegenereerd.

character-portfolio-viperty

6. Doorlopend beheer- en inbound advies

De lijnen tussen Bureau Vet en Viperty zijn ontzettend kort. Door wekelijkse calls en overlegmomenten weten beide partijen exact wat de verwachtingen zijn van elkaar. Daardoor kan over en weer snel geschakeld worden en kunnen nieuwe ideeën snel geïmplementeerd worden. Viperty heeft zelf ook veel creatieve marketingideeën wat een erg mooie samenwerking oplevert.


calender

Marketing eenvoudig opschalen

De mensen achter Viperty zijn energieke personen met veel ambitieuze plannen. De inbound marketingtools zijn door Bureau Vet nu zo ingericht dat heel makkelijk opgeschaald kan worden wanneer de marketinginspanningen opgevoerd moeten worden. Zo zijn al bij de onboarding de Lead Scoring en het Ideal Customer Profile gedefinieerd. Dankzij deze voorbereidende workshops heeft Bureau Vet een gedetailleerd beeld van de ideale klant van Viperty gekregen waardoor HubSpot zo optimaal mogelijk ingericht kon worden. Zo kan de tool voor een bedrijf gaan werken in plaats van andersom.

Raket ruimte

Groeien met inbound marketing

Het resultaat tot nu toe: alle benodigde bouwstenen om startup Viperty de komende jaren te laten groeien met inbound marketing, staan gereed. Viperty is met de eerste inbound-campagne op de kaart gezet met o.a. als resultaat een nominatie voor startup of the year 2019 van Computable Awards. Het marketingapparaat is uitgerold en samen met Bureau Vet is Viperty druk aan de slag om goede content voor de diverse Buyer Persona’s te creëren om de komende maanden en jaren gekwalificeerde leads te genereren.

Erik Verpoort

Ben jij ook op zoek naar de ideale inbound marketing partner?

Wij helpen je graag om jouw inbound marketing strategie in kaart te brengen en deze verder uit te werken. 

Meer informatie aanvragen

Erik Verpoort - Eigenaar

Informatie aanvragen