Dankzij Hubspot werken sales en marketing perfect met elkaar samen bij Savvii!

“We willen graag aan de slag met inbound marketing en zijn bij HubSpot uitgekomen als marketing automation pakket dat daarbij past. Kunnen jullie ons hiermee op weg helpen?” Met die vraag werd Bureau Vet een aantal maanden geleden door Gijs Hovens, marketing manager bij Savvii, benaderd. Al snel ontstond zo een mooie samenwerking. Binnen enkele weken werd een intensief HubSpot onboarding traject opgestart waarbij Bureau Vet Savvii heeft begeleid. Inmiddels draait de marketing automation op volle toeren en genereert Savvii al een mooie stroom van online leads via de inbound marketingstrategie.

Savvii

"Samen met Vet hebben we bij de Hubspot onboarding een goede basis gelegd waar we dagelijks op doorbouwen.”

Gijs Hovens, Marketing Manager, Savvii

Attent en persoonlijk

Waarom de samenwerking met Vet? Gijs: “Wij vinden het mooi om onze partners wat te gunnen. Bureau Vet host al haar WordPress websites bij ons en we hebben altijd een goede klik. Om die reden vonden we het leuk om de HubSpot onboarding met Vet te doen. En dat bleek een goede keuze. Bureau Vet is een attent en persoonlijk bedrijf. Als klant voel je jezelf gewaardeerd en heb je absoluut niet het idee dat je een nummertje bent. Dat spreekt me aan!”

Savvii en Bureau Vet

Wie is Savvii?

Savvii timmert al sinds 2013 aan de digitale weg. Het bedrijf is inmiddels uitgegroeid tot dé Managed WordPress Hosting provider van Nederland. Met ruim 18 professionals wordt er iedere dag hard gewerkt aan het aanbieden van nog snellere, veiligere en gemakkelijke WordPress Hosting. Een mooi dienstenpakket dat men graag onder de aandacht wil brengen bij meer (inter)nationale bedrijven.

 

Perfectie tussen sales en marketing

In de zoektocht naar een geschikte marketing automation tool heeft Savvii meerdere pakketten tegen elkaar afgezet. Uiteindelijk is er voor HubSpot gekozen. Gijs noemt daarvoor de belangrijkste redenen:

  • “HubSpot is erg gebruiksvriendelijk en dat is belangrijk om in de organisatie draagkracht te kunnen creëren. Mensen moeten graag met de tool willen werken.”
  • “Het is ideaal dat HubSpot CRM en marketing in één systeem met elkaar integreert. Zo is er geen lastige overdracht tussen twee systemen nodig. Dankzij de integratie kunnen sales en marketing perfect met elkaar samenwerken. Je spreekt immers dezelfde taal en tilt elkaar naar een hoger niveau.”
  • “HubSpot integreert met veel verschillende tools, een belangrijke voorwaarde. Zo hebben we onlangs nog onze tool voor het digitaal ondertekenen van offertes met HubSpot gekoppeld.”
Savvii

"HubSpot is erg gebruiksvriendelijk en dat is belangrijk om in de organisatie draagkracht te kunnen creëren."

Een goede basis om dagelijks op door te bouwen

Dan heb je uiteindelijk HubSpot, maar waar begin je dan precies? Gijs: “Dat vroegen we onszelf inderdaad af. Gelukkig hadden we Bureau Vet. We hebben een aantal hele nuttige onboarding sessies met hen gedaan. Zij waren in grote lijnen al voorbereid en konden daardoor prima structuur aanbrengen. Doordat wij zelf al veel kennis hebben, kun je dan al snel heel concreet worden. Het is fijn dat een bureau meekijkt om zo samen te bepalen welke strategische zaken van belang zijn en wat haalbaar is qua doelen. Samen met Vet hebben we bij de onboarding een goede basis gelegd waar we dagelijks op doorbouwen.”

HubSpot is meer dan een tool

Dat HubSpot meer dan een tool is blijkt wel uit het feit dat Savvii benadrukt onder de indruk te zijn van de HubSpot klantenservice. Gijs: “Ze hebben erg snelle support met inhoudelijk goede en uitgebreide antwoorden. Zaken worden snel geregeld. Het is fijn om zo’n back-up te hebben.” Daarnaast wordt er door de sales- en marketingprofessionals van Savvii intensief gebruik gemaakt van de HubSpot Academy. Een bron van kennis. Bijna iedereen heeft wel één of twee certificeringen behaald waarbij nuttige kennis is opgedaan. Eén medewerker zette zelfs het record. Hij wist in zijn vakantie gelijk 10 certificaten te behalen.

Tweet Savvii

Een continu optimalisatieproces

Savvii zet de inbound marketingmethode zowel voor de Nederlandse alsmede de buitenlandse markt in. Gijs: “Momenteel zitten we volop in de content productie. Er is al een mooie leadstroom ontstaan. De grote uitdaging is om ervoor te zorgen dat we voldoende volume creëren rondom onze content items, zodat we organisch veel leads verzamelen tegen relatief lage kosten.” Het team van Savvii heeft het HubSpot systeem inmiddels onder de knie, evenals de inbound strategie. Gijs: “Het is nu vooral veel testen om van daaruit te optimaliseren. Een proces waar we middenin zitten en waar we continu aan moeten blijven werken.”

Savvii en Bureau Vet optimaliseren continu
Erik Verpoort

Zet HubSpot ook in als strategisch middel voor een betere marketing-sales samenwerking

Bureau Vet laat je zien op welke manier je beter inzicht krijgt met HubSpot en waarom je een snellere groei kan realiseren.

Vraag een HubSpot demo aan

Erik Verpoort - Eigenaar

HubSpot demo aanvragen