“We willen graag aan de slag met Inbound Marketing en zijn bij HubSpot uitgekomen als marketing automation pakket dat daarbij past. Kunnen jullie ons hiermee op weg helpen?” Met die vraag werd Bureau Vet een aantal maanden geleden door Gijs Hovens, marketing manager bij Savvii, benaderd. Al snel ontstond zo een mooie samenwerking. Binnen enkele weken werd een intensief HubSpot onboarding traject opgestart waarbij Bureau Vet Savvii heeft begeleid. Inmiddels draait de marketing automation op volle toeren en genereert Savvii al een mooie stroom van online leads via de Inbound Marketingstrategie.
Waarom de samenwerking met Vet? Gijs: “Wij vinden het mooi om onze partners wat te gunnen. Bureau Vet host al haar WordPress websites bij ons en we hebben altijd een goede klik. Om die reden vonden we het leuk om de HubSpot onboarding met Vet te doen. En dat bleek een goede keuze. Bureau Vet is een attent en persoonlijk bedrijf. Als klant voel je jezelf gewaardeerd en heb je absoluut niet het idee dat je een nummertje bent. Dat spreekt me aan!”
In de zoektocht naar een geschikte marketing automation tool heeft Savvii meerdere pakketten tegen elkaar afgezet. Uiteindelijk is er voor HubSpot gekozen. Gijs noemt daarvoor de belangrijkste redenen:
Dan heb je uiteindelijk HubSpot, maar waar begin je dan precies? Gijs: “Dat vroegen we onszelf inderdaad af. Gelukkig hadden we Bureau Vet. We hebben een aantal hele nuttige onboarding sessies met hen gedaan. Zij waren in grote lijnen al voorbereid en konden daardoor prima structuur aanbrengen. Doordat wij zelf al veel kennis hebben, kun je dan al snel heel concreet worden. Het is fijn dat een bureau meekijkt om zo samen te bepalen welke strategische zaken van belang zijn en wat haalbaar is qua doelen. Samen met Vet hebben we bij de onboarding een goede basis gelegd waar we dagelijks op doorbouwen.”
Dat HubSpot meer dan een tool is blijkt wel uit het feit dat Savvii benadrukt onder de indruk te zijn van de HubSpot klantenservice. Gijs: “Ze hebben erg snelle support met inhoudelijk goede en uitgebreide antwoorden. Zaken worden snel geregeld. Het is fijn om zo’n back-up te hebben.” Daarnaast wordt er door de sales- en marketingprofessionals van Savvii intensief gebruik gemaakt van de HubSpot Academy. Een bron van kennis. Bijna iedereen heeft wel één of twee certificeringen behaald waarbij nuttige kennis is opgedaan. Eén medewerker zette zelfs het record. Hij wist in zijn vakantie gelijk 10 certificaten te behalen.
Savvii zet de Inbound Marketingmethode zowel voor de Nederlandse alsmede de buitenlandse markt in. Gijs: “Momenteel zitten we volop in de content productie. Er is al een mooie leadstroom ontstaan. De grote uitdaging is om ervoor te zorgen dat we voldoende volume creëren rondom onze content items, zodat we organisch veel leads verzamelen tegen relatief lage kosten.” Het team van Savvii heeft het HubSpot systeem inmiddels onder de knie, evenals de inbound strategie. Gijs: “Het is nu vooral veel testen om van daaruit te optimaliseren. Een proces waar we middenin zitten en waar we continu aan moeten blijven werken.”
Keizer Karelplein 32E
6511 NH Nijmegen (routebeschrijving)
T. 024 21 22 099
E. info@bureauvet.nl
KvK: 62295861
BTW-nummer: NL854751518B01
Rijnstraat 170
1079 HS Amsterdam
T. 020 45 62 533
E. info@bureauvet.nl
Wil je graag op de hoogte gehouden worden via de mail? Dat kan natuurlijk want we delen graag onze kennis en artikelen.
Direct inschrijven