Elpress

mountians

Elpress

De samenwerking tussen Bureau Vet & Elpress, het begon allemaal bij een website scan van de website die destijds draaide. Uiteindelijk leverde Bureau Vet een 24 pagina’s tellend document op met conclusies en aanbevelingen op het gebied van Usability, Content en zoekmachineoptimalisatie (SEO). Dat document vormde voor ‘General Sales Manager’ Jannes Voss van Elpress de aanleiding voor een verdere samenwerking met Bureau Vet.

Elpress: 60% meer leads met de nieuwe website

“Een moderne website die meer leads genereert.”

Het gevolg van de opgeleverde website scan was een tweetal strategische sessies waarin het merk, de markt, doelstellingen en de marketingtools van Elpress onder de loep werden genomen. Door de bestaande positionering, activiteiten, wensen en doelen in kaart te brengen werd duidelijk waar Elpress naartoe wil(de) als bedrijf. Vervolgens is Bureau Vet aan de slag gegaan met de ontwikkeling van een compleet nieuwe website. Elpress had namelijk behoefte aan:

  • Een moderne website, aangezien de oude site niet meer van deze tijd was.
  • Een betere online vindbaarheid, waaronder in zoekmachines (SEO).
  • Het genereren van meer leads via het online kanaal.

Elpress is een bedrijf dat innovatie nastreeft. Daar hoort een moderne website bij, de site draagt namelijk sterk bij aan de merkbeleving.

Jannes Voss, General Sales Manager, Elpress

Wie is Elpress?

Elpress is al meer dan 40 jaar dé partner op hygiënegebied voor ieder bedrijf dat actief is in de voedingsbranche. Elpress ontwikkelt, produceert en levert innovatieve hygiëne-oplossingen, zoals reinigingssystemen, hygiënesluizen, industriële wassystemen (krattenwassers) en nog vele andere product(groep)en. Als toonaangevend producent op het gebied van industriële hygiëne is Elpress in staat om innovatieve, efficiënte en bovenal klantgerichte totaaloplossingen op maat aan te bieden. Op die manier kan Elpress toegevoegde waarde bieden aan ieder bedrijf in de voedingsbranche en zo samen met hen de hygiëne naar een hoger niveau tillen.

Elpress gelooft in hygiëne. Niet omdat het in de wet staat, maar omdat het beter voedsel oplevert.

60% meer leads met de nieuwe website

Voorafgaand aan de website ontwikkeling heeft Elpress een wens uitgesproken met betrekking tot het genereren van meer leads via het online kanaal. De nieuwe website is daarom volledig geoptimaliseerd vanuit conversie-technisch oogpunt. En met succes: Binnen een maand na livegang werd het vooraf gestelde doel al glansrijk overtroffen. Een half jaar later kunnen we concluderen dat de nieuwe website van Elpress en alle marketingtools daaromheen, zoals content marketing, Adwords, e-mail en social media, een solide stroom aan leads opleveren. Het aantal leads dat maandelijks binnenkomt ligt zelfs 60% hoger dan het aantal dat vooraf ten doel was gesteld.

Actief in vijf landen

In de nieuwe website is rekening gehouden met usability zodat de bezoeker van de website een uitstekende gebruikservaring heeft. Daarnaast is de nieuwe website volledig geoptimaliseerd voor SEO. Voorbeeld: Elpress werkte voorheen met een website die draaide op www.elpress.com waar vijf verschillende talen onder vielen zonder dat de zoekmachine kon herkennen welke taal voor welk land bestemd was. Voor de zoekmachine niet de meest wenselijke situatie. De nieuwe website is daarom gelanceerd in vijf verschillende talen die allemaal geoptimaliseerd zijn voor de zoekmachine in de betreffende taal.

Het delen van kennis over en passie voor hygiëne

De missie van Elpress is: “to be the first choice for hygienic products, by developing leading solutions and providing added value while spreading our knowledge and passion for hygiene”

Na lancering van de nieuwe website is Elpress met Bureau Vet op maandelijkse basis aan de slag gegaan in de vorm van een Vet Succespakket. Als strategie is daarbij inbound marketing omarmd. Het delen van kennis in de vorm van content zoals blogartikelen, whitepapers en referenties op de website en deze vervolgens via verschillende marketingkanalen met de wereld delen sluit immers goed aan bij de missie van Elpress. Op deze manier kan Elpress haar kennis over en passie voor hygiëne verspreiden en zo nog meer toegevoegde waarde bieden aan haar klanten.

Interesse n.a.v. dit succesverhaal?

Ben jij na het lezen van dit succesverhaal van Elpress benieuwd naar hetgeen dat Bureau Vet voor jouw business kan betekenen? Neem dan gerust eens contact met ons op. Onze experts staan je graag te woord over de mogelijkheden van een nieuwe website en/of de marketingmogelijkheden.

Direct contact met onze expert

Erik Verpoort - Algemeen Directeur

0485 - 520 172 -
Erik Verpoort