De samenwerking tussen Bureau Vet & Elpress, het begon allemaal bij een website scan van de website die destijds draaide. Uiteindelijk leverde Bureau Vet een 24 pagina’s tellend document op met conclusies en aanbevelingen op het gebied van Usability, Content en zoekmachineoptimalisatie(SEO). Dat document vormde voor ‘Managing Director’ Jannes Voss van Elpress de aanleiding voor een verdere samenwerking met Bureau Vet.
Het gevolg van de opgeleverde website scan was een tweetal strategische sessies waarin het merk, de markt, doelstellingen en de marketingtools van Elpress onder de loep werden genomen. Door de bestaande positionering, activiteiten, wensen en doelen in kaart te brengen werd duidelijk waar Elpress naartoe wil(de) als bedrijf. Vervolgens is Bureau Vet aan de slag gegaan met de ontwikkeling van een compleet nieuwe website. Elpress had namelijk behoefte aan:
Elpress is al meer dan 40 jaar dé partner op hygiënegebied voor ieder bedrijf dat actief is in de voedingsbranche. Elpress ontwikkelt, produceert en levert innovatieve hygiëne-oplossingen, zoals reinigingssystemen, hygiënesluizen, industriële wassystemen (krattenwassers) en nog vele andere product(groep)en. Als toonaangevend producent op het gebied van industriële hygiëne is Elpress in staat om innovatieve, efficiënte en bovenal klantgerichte totaaloplossingen op maat aan te bieden. Op die manier kan Elpress toegevoegde waarde bieden aan ieder bedrijf in de voedingsbranche en zo samen met hen de hygiëne naar een hoger niveau tillen.
Elpress gelooft in hygiëne. Niet omdat het in de wet staat, maar omdat het beter voedsel oplevert.
In de nieuwe website is rekening gehouden met usability zodat de bezoeker van de website een uitstekende gebruikservaring heeft. Daarnaast is de nieuwe website volledig geoptimaliseerd voor SEO. Voorbeeld: Elpress werkte voorheen met een domein per land. Nadeel hiervan is dat je de domeinen van ieder land afzonderlijk moet positioneren in Google. De nieuwe website is daarom gelanceerd in zes verschillende talen op 1 domein: www.elpress.com. Dit zorgt ervoor dat alle content bijdraagt aan het .com domein zodat deze beter rankt in Google.
De missie van Elpress is: “to be the first choice for hygienic products, by developing leading solutions and providing added value while spreading our knowledge and passion for hygiene”
Na lancering van de nieuwe website is Elpress met Bureau Vet op maandelijkse basis aan de slag gegaan in de vorm van een Vet Succespakket. Als strategie is daarbij Inbound Marketing omarmd. Het delen van kennis in de vorm van content zoals blogartikelen, whitepapers en referenties op de website en deze vervolgens via verschillende marketingkanalen met de wereld delen sluit immers goed aan bij de missie van Elpress. Op deze manier kan Elpress haar kennis over en passie voor hygiëne verspreiden en zo nog meer toegevoegde waarde bieden aan haar klanten.
Voorafgaand aan de website ontwikkeling heeft Elpress een wens uitgesproken met betrekking tot het genereren van meer leads via het online kanaal. De nieuwe website is daarom volledig geoptimaliseerd vanuit conversie-technisch oogpunt. En met succes: Binnen een maand na livegang werd het vooraf gestelde doel al glansrijk overtroffen. Een half jaar later kunnen we concluderen dat de nieuwe website van Elpress en alle marketingtools daaromheen, zoals content marketing, Adwords, e-mail en social media, een solide stroom aan leads opleveren. Het aantal leads dat maandelijks binnenkomt ligt zelfs 60% hoger dan het aantal dat vooraf ten doel was gesteld.
Om tot bovenstaande resultaat te komen, hebben we samen met Elpress de volgende stappen doorlopen.
Keizer Karelplein 32E
6511 NH Nijmegen (routebeschrijving)
T. 024 21 22 099
E. info@bureauvet.nl
KvK: 62295861
BTW-nummer: NL854751518B01
Rijnstraat 170
1079 HS Amsterdam
T. 020 45 62 533
E. info@bureauvet.nl
Wil je graag op de hoogte gehouden worden via de mail? Dat kan natuurlijk want we delen graag onze kennis en artikelen.
Direct inschrijven