Elpress: 60% meer leads door een nieuwe website en inbound marketing

De samenwerking tussen Bureau Vet & Elpress, het begon allemaal bij een website scan van de website die destijds draaide. Uiteindelijk leverde Bureau Vet een 24 pagina’s tellend document op met conclusies en aanbevelingen op het gebied van Usability, Content en zoekmachineoptimalisatie(SEO). Dat document vormde voor ‘Managing Director’ Jannes Voss van Elpress de aanleiding voor een verdere samenwerking met Bureau Vet.

Elpress website

"Elpress is een bedrijf dat innovatie nastreeft. Daar hoort een moderne website bij, de site draagt namelijk sterk bij aan de merkbeleving."

Jannes Voss, Managing Director, Elpress

“Een moderne website die meer leads genereert.”

Het gevolg van de opgeleverde website scan was een tweetal strategische sessies waarin het merk, de markt, doelstellingen en de marketingtools van Elpress onder de loep werden genomen. Door de bestaande positionering, activiteiten, wensen en doelen in kaart te brengen werd duidelijk waar Elpress naartoe wil(de) als bedrijf. Vervolgens is Bureau Vet aan de slag gegaan met de ontwikkeling van een compleet nieuwe website. Elpress had namelijk behoefte aan:

  • Een moderne website, aangezien de oude site niet meer van deze tijd was.
  • Een betere online vindbaarheid, waaronder in zoekmachines (SEO).
  • Het genereren van meer leads via het online kanaal.

Wie is Elpress?

Elpress is al meer dan 40 jaar dé partner op hygiënegebied voor ieder bedrijf dat actief is in de voedingsbranche. Elpress ontwikkelt, produceert en levert innovatieve hygiëne-oplossingen, zoals reinigingssystemen, hygiënesluizen, industriële wassystemen (krattenwassers) en nog vele andere product(groep)en. Als toonaangevend producent op het gebied van industriële hygiëne is Elpress in staat om innovatieve, efficiënte en bovenal klantgerichte totaaloplossingen op maat aan te bieden. Op die manier kan Elpress toegevoegde waarde bieden aan ieder bedrijf in de voedingsbranche en zo samen met hen de hygiëne naar een hoger niveau tillen.

Elpress gelooft in hygiëne. Niet omdat het in de wet staat, maar omdat het beter voedsel oplevert.

Actief in zes landen

In de nieuwe website is rekening gehouden met usability zodat de bezoeker van de website een uitstekende gebruikservaring heeft. Daarnaast is de nieuwe website volledig geoptimaliseerd voor SEO. Voorbeeld: Elpress werkte voorheen met een domein per land. Nadeel hiervan is dat je de domeinen van ieder land afzonderlijk moet positioneren in Google. De nieuwe website is daarom gelanceerd in zes verschillende talen op 1 domein: www.elpress.com. Dit zorgt ervoor dat alle content bijdraagt aan het .com domein zodat deze beter rankt in Google.

Het delen van kennis over en passie voor hygiëne

De missie van Elpress is: “to be the first choice for hygienic products, by developing leading solutions and providing added value while spreading our knowledge and passion for hygiene”

Na lancering van de nieuwe website is Elpress met Bureau Vet op maandelijkse basis aan de slag gegaan in de vorm van een Vet Succespakket. Als strategie is daarbij inbound marketing omarmd. Het delen van kennis in de vorm van content zoals blogartikelen, whitepapers en referenties op de website en deze vervolgens via verschillende marketingkanalen met de wereld delen sluit immers goed aan bij de missie van Elpress. Op deze manier kan Elpress haar kennis over en passie voor hygiëne verspreiden en zo nog meer toegevoegde waarde bieden aan haar klanten.

Kennis delen

60% meer leads

Voorafgaand aan de website ontwikkeling heeft Elpress een wens uitgesproken met betrekking tot het genereren van meer leads via het online kanaal. De nieuwe website is daarom volledig geoptimaliseerd vanuit conversie-technisch oogpunt. En met succes: Binnen een maand na livegang werd het vooraf gestelde doel al glansrijk overtroffen. Een half jaar later kunnen we concluderen dat de nieuwe website van Elpress en alle marketingtools daaromheen, zoals content marketing, Adwords, e-mail en social media, een solide stroom aan leads opleveren. Het aantal leads dat maandelijks binnenkomt ligt zelfs 60% hoger dan het aantal dat vooraf ten doel was gesteld.

Elpress - bureau vet

De weg naar succes

Om tot bovenstaande resultaat te komen, hebben we samen met Elpress de volgende stappen doorlopen.

1

Ontwikkelen nieuwe website

De nieuwe website is de solide basis voor de alle online marketing activiteiten. Deze website is ontwikkeld in Wordpress en presteert optimaal om de bezoeker een prettige gebruikservaring te geven.
2

Vertalen naar 6 talen

Om wereldwijd zichtbaar te worden in zoekmachines, is de website vertaald in 6 talen. Allereerst zijn de Nederlands en Engelse website geschreven en vervolgens zijn deze vertaald naar Duits, Frans, Spaans en Pools.
3

Strategische workshops

In diverse strategie workshops zijn de doelstellingen, focusmarkten en buyer persona's opgesteld. Deze vormen de basis voor de inbound marketing strategie en ontwikkeling van marketing campagnes.
4

Inbound marketing campagnes

Maandelijks worden nieuwe inbound marketing campagnes ontwikkeld en gepubliceerd om structureel meer bezoekers en leads te genereren. Iedere periode staat er een thema centraal en vanuit de specialisten van Elpress worden kennisartikelen opgesteld in de vorm van blogs. Alle blogs leiden naar een content offer waarmee leads gegenereerd worden.
5

Meten en optimaliseren

Alle inbound activiteiten worden doorgemeten en op basis daarvan doorontwikkeld. Dit continue proces zorgt voor betere focus en het optimalisatie van de lopende campagnes.
Erik Verpoort

Haal ook meer resultaat uit je online kanalen

Kies voor een strategische aanpak die werkt. Bureau Vet helpt je groeien!

Meer informatie aanvragen

Erik Verpoort - Eigenaar

Informatie aanvragen