Sinds 2015 werken we samen met Elpress: dé producent voor hygiëne in de voedingsmiddelenindustrie. Elpress richt zich op de internationale markt met grote klanten als Pringles en Friesland Campina.
Onze samenwerking begon met de vraag naar een analyse voor de website. Inmiddels draaien er verschillende succesvolle inbound campagnes via HubSpot en hebben we in 2019 ook de website (in 6 talen) gemigreerd naar het HubSpot CMS. Lees hieronder hoe de website en Inbound Marketing campagnes samen bijdragen aan een succesvolle Inbound Marketing machine.
De bezoekersaantallen en leads van Elpress blijven sinds het adopteren van de inbound marketing strategie stijgen. Om de website nog meer bij de inbound strategie te betrekken, was het een logische stap om deze te migreren naar het HubSpot CMS.
De website heeft een modern en fris design gekregen, maar is er vooral op gericht om de bezoeker nog beter te kunnen helpen en conversies te genereren.
Met de migratie van het Wordpress CMS naar het HubSpot CMS hebben we een redesign gerealiseerd voor de complete website.
Met specifieke call-to-actions, landingspagina's, pop-ups en formulieren verzamelt Elpress gekwalificeerde leads. Met behulp van HubSpot heeft Marketing direct de tools in handen om deze leads op te volgen.
De website is beschikbaar in 6 verschillende talen voor een wereldwijde dekking, maar wel via één domein. Met de taalswitch kun je gemakkelijk van de ene naar de andere taal switchen.
Bijna 30% van de websitebezoekers bekijkt de website op mobiel of tablet. De nieuwe website is volledig responsive voor ieder device.
Met het lanceren van de nieuwe website is er nog meer focus gelegd om de juiste content op het juiste moment aan de juiste personen te tonen. Daarvoor zijn verschillende onderdelen van de website ingericht op het behalen van conversies:
De website vormt de basis voor Inbound Marketing, maar de campagnes zorgen voor een stroom aan leads die blijft groeien.
Sinds 2017 wordt de ene na de andere succesvolle inbound marketing campagne opgezet. Iedere campagne is zo ingericht dat het een probleem of een vraag van een specifieke buyer persona oplost.
Van oplossingen voor bedrijven die rekening moeten houden met verschillende hygiëneprotocollen, tot aan een calculator die je helpt met het kiezen van de juiste krattenwasser.
Bekijk hieronder een aantal van deze Inbound Marketing campagnes.
Een hygiënesluis bestaat uit verschillende persoonlijke hygiëne onderdelen die een medewerker doorloopt voor hij de werkvloer betreed: van handen wassen tot zolenreiniging.
Voor ieder bedrijf zijn andere onderdelen van belang, daarom hebben we met deze campagne samen een tool (in 6 verschillende talen) ontwikkeld die potentiële klanten helpt voor hen de juiste inrichting te bepalen.
Naast de tool hebben we de campagne uitgewerkt met:
Wanneer mensen de tool hebben ingevuld, krijgen ze de mogelijkheid om een gratis adviesgesprek aan te vragen.
De krattenwasser is een product gericht op een heel andere vorm van hygiëne: het reinigen van kratten waar voedingsmiddelen in hebben gezeten.
De campagne die we hiervoor hebben opgezet is gericht op een hoofd van de technische dienst van een bedrijf in de voedingsmiddelenindustrie. Deze campagne brengt de technische aspecten naar voren die ervoor zorgen dat duidelijk wordt welke krattenwasser het beste past bij het bedrijf.
De content offers die we hebben uitgewerkt voor de verschillende fases van de Buyer's Journey zijn:
In de glastuinbouw speelt hygiëne in mindere mate een rol dan in de voedingsmiddelenindustrie. Met deze campagne brengt Elpress de hygiënemaatregelen en certificaten in kaart die belangrijk zijn voor de glastuinbouw.
Hiervoor hebben we gebruik gemaakt van de volgende middelen:
De Raetsingel 1 (in De Weijer)
5831 KC Boxmeer (routebeschrijving)
T. 0485 520 172
E. info@bureauvet.nl
KvK: 62295861
BTW-nummer: NL854751518B01
Rijnstraat 170
1079 HS Amsterdam
T. 020 45 62 533
E. info@bureauvet.nl
Wil je graag op de hoogte gehouden worden via de mail? Dat kan natuurlijk want we delen graag onze kennis en artikelen.
Direct inschrijven