Klantreis

mountians

De optimale klantreis

Een klantreis zijn de verschillende stappen die je (potentiële) klant doorloopt om uiteindelijk van oriëntatie tot aankoop over te gaan. De optimale klantreis is zo ingericht dat je klant de ultieme beleving krijgt van begin tot eind. Om dit te kunnen realiseren is het zaak dat je zelf de klantreis die je klant doorloopt in kaart brengt. Op die manier leer je de klant steeds beter begrijpen en kun je hem of haar steeds beter van dienst zijn.

Contact
"Door de klantreis in kaart te brengen, kun je de klant beter van dienst zijn."

Verschillende fasen in de klantreis

De klantreis is het proces dat je (potentiële) klanten doorlopen. Het proces bestaat uit drie fasen, namelijk de ‘awareness’, ‘consideration’ en ‘decision’ fase. In de eerste fase realiseert de klant dat hij een probleem heeft. In de overwegingsfase (consideration fase) definieert de klant het probleem en gaat hij op zoek naar opties om het probleem op te lossen. In de uiteindelijke belissingsfase (decision fase) kiest de klant zijn uiteindelijke oplossing. Het is zaak dat je jouw marketing boodschap afstemt op de fase waarin je (potentiële) klant zicht bevindt, om op die manier zo goed mogelijk de behoefte van je klant in elke fase van de klantreis te kunnen vervullen.

Meer over doelgroeponderzoek

Interesse?

Wil jij je klanten steeds beter van dienst zijn? Dan is het handig om de klantreis in kaart te brengen. Wil je hier meer informatie over of ben je benieuwd naar de mogelijkheden in samenwerking met Bureau Vet? Neem dan gerust eens contact met ons op voor meer informatie. De koffie staat voor je klaar!

Direct contact met onze expert

Erik Verpoort - Algemeen Directeur

0485 - 520 172 -
Erik Verpoort