Zoekmachine optimalisatie (SEO)

mountians

Scoren in de organische zoekresultaten

Zoekmachine optimalisatie is simpelweg ervoor zorgen dat jouw website zo hoog mogelijk in de resultaten van de zoekmachines zoals Google en Bing wordt vertoond. SEO is echter geen trucje, het is een continu optimalisatieproces waarbij ontzettend veel factoren van belang zijn. Deze factoren zijn grofweg onder te verdelen in drie takken: ‘techniek website’, ‘content’ en ‘externe factoren’.

Neem contact op
“De techniek van je website heeft veel invloed op je resultaten in de zoekmachines.”

Het zoekmachine optimalisatie proces

Om resultaat te kunnen boeken in de zoekmachines moet je er allereerst voor zorgen dat de zoekmachine robots je website kunnen indexeren, zodat deze getoond wordt in de zoekresultaten. Om te checken of je site SEO proof is kun je een diepte-analyse uit laten voeren in de vorm van een SEO scan. Daaruit vloeit een advies voort met SEO optimalisaties. Dat advies is gericht op verbeteringen aan de website zelf, het (her)schrijven van content in de vorm van blogartikelen en landingpages en externe zaken zoals je linkprofiel en social media.

Vraag SEO scan aan

Techniek van je website

De techniek van je website heeft veel invloed op je resultaten in de zoekmachines. Wanneer je een website laat bouwen door Bureau Vet dan kun je ervan op aan dat deze technisch voorzien is van een gedegen basis voor zoekmachines. Denk daarbij aan zaken als de code, structuur, snelheid, meta data, https etc. Zoals gezegd is zoekmachine optimalisatie echter een continu proces waar je in moet blijven investeren, ook omdat Google haar algoritmes regelmatig aanpast. Structureel SEO onderhoud kost weliswaar veel tijd en moeite, maar zal zich op termijn zeker terug gaan verdienen.

Website laten maken

Waardevolle content voor SEO

Je website technisch optimaliseren voor SEO is één ding, maar de site voorzien van voldoende unieke, waardevolle en bovenal verse content is minstens zo belangrijk. Het is sowieso interessant voor je bezoekers, maar wordt ook gewaardeerd door de zoekmachines. De content op je site is bepalend voor je rankings op relevante zoektermen. Om te weten welke zoekwoorden interessant zijn voor jouw business kun je een trefwoordenonderzoek uit laten voeren. Vervolgens kun je aan de slag met content in de vorm van landingspagina’s, blogartikelen, video’s en afbeeldingen.

Meer over inbound

Off-page zoekmachine optimalisatie

Naast het goed inrichten van de factoren op je website, hechten zoekmachines ook waarde aan externe factoren zoals je linkprofiel en sociale media interacties. Wanneer je website is voorzien van waardevolle content zal deze als een magneet voor je werken. Andere websites gaan naar jouw content linken. Zo word je een autoriteit en bouw je een natuurlijk linkprofiel op. Het aantal backlinks, maar ook de kwaliteit van de backlinks speelt daarbij een rol. Daarnaast zijn er nog tal van andere externe factoren die meewegen bij zoekmachine optimalisatie.

“De content op je site is bepalend voor je rankings op relevante zoektermen.”

Interesse in zoekmachine optimalisatie (SEO)?

Ben je benieuwd naar de zoekmachine optimalisatie mogelijkheden voor jouw website en wil je graag weten wat Bureau Vet daarin kan betekenen? Neem dan gerust eens contact met ons op voor meer informatie. Binnen onze online marketing tak zijn diverse SEO specialisten werkzaam die je graag voorzien van een passend advies.

Direct contact met onze expert

Rowena van de Vossenberg - Online Marketeer

0485 - 520 172 -
Rowena van de Vossenberg