Inbound & Content marketing

mountians

Inbound marketing strategie

Inbound marketing is een marketingstrategie waarbij je door de creatie van kwalitatief goede content (potentiële) klanten als een magneet naar je website trekt op het moment dat ze je nodig hebben. Het is een samenspel tussen je website, content, social media, SEO en e-mailmarketing. De tegenhanger van inbound marketing zijn outbound methodes als adverteren, telemarketing en tv reclame.

Contact
“Als de content zijn werk doet komen de bezoekers vanzelf naar je toe.”

Content marketing die scoort in SEO

De hedendaagse consument verlangt naar relevantie en toegevoegde waarde in plaats van commerciële communicatie rondom producten en diensten. Met content marketing creëer je waardevolle content die werkt als een magneet; je klanten zullen je uiteindelijk vanzelf weten te vinden. Met interessante content in de vorm van tekst, beeld, video, infographics etc. laat je zien dat je kennis van zaken hebt. Zo bouw je aan je autoriteit en betrouwbaarheid en tevens vergroot je de vindbaarheid in de zoekmachines (SEO) doordat je content gaat ranken.

Meer over SEO

Bureau Vet als Hubspot partner

De term inbound marketing is oorspronkelijk bedacht door Brian Halligan, co-founder en CEO van Hubspot. De inbound marketing strategie is vervolgens ‘groot gemaakt’ door het bedrijf Hubspot. Zij hebben een softwarepakket ontwikkeld dat de ideale tool vormt om in te zetten voor inbound marketing. Hubspot combineert namelijk alle losse online marketingtools in één marketing automationplatform dat marketeers in staat stelt om krachtige en geïntegreerde workflows op te zetten. Je stopt als het ware al je marketing in dat ene platform en zo kun je geautomatiseerd leads door de marketingfunnel, ook wel klantreis, heen duwen. Bureau Vet is sinds 2016 Hubspot partner en maakt gebruik van de Hubspot marketing automation software. Wil je meer weten over deze tool en de mogelijkheden? Neem dan gerust eens contact op.

Contact

Social media distributie voor meer bereik

Het creëren van waardevolle content die je vervolgens plaatst op je website is een enorme klus. Wanneer je goede content hebt wil je deze uiteraard ook verspreiden onder je doelgroep. Social media is daar een geschikte tool voor. Je kunt de content plaatsen op je eigen kanalen zodat deze verspreid wordt onder je organische volgers en daarnaast kun je de content promoten via social media adverteren. Daarmee target je de content op een gerichte groep mensen en creëer je een enorme sociale reikwijdte. Als de content zijn werk doet komen de bezoekers vanzelf naar je toe.

Meer over social media adverteren

E-mailmarketing als effectief distributiekanaal

E-mailmarketing is één van de best renderende digitale marketingkanalen. Door de juiste segmentatie en een relevante boodschap kun je website bezoekers omtoveren tot klant of juist bestaande klanten verleiden tot herhaalaankopen. Wanneer je e-mailmarketing inzet is het echter wel belangrijk dat je de doelgroep ook wat te bieden hebt in de vorm van waardevolle content. Zo mail je elke doelgroep met content die aansluit bij hun behoefte of fase in de klantreis. Daarmee breng je die mooie blogpost, dat interessante nieuws of je nieuwste whitepaper onder de aandacht.

Meer over e-mail

Inbound marketing, een passend totaalplaatje

Inbound marketing omvat meer dan een website, content, SEO, e-mailmarketing en social media. Juist de integratie van deze marketingtools moet leiden tot synergie; alle kanalen moeten elkaar versterken. Het uiteindelijke doel is marketing automation waarmee je conversies genereert die bijdragen aan de groei van je business. Daarbij spelen ook statistieken een belangrijke rol. Door de resultaten goed te analyseren wordt duidelijk wat de prestaties van je inbound marketing activiteiten zijn en ontdek je waar kansen liggen ter optimalisatie.

Meer over dashboard
“Juist de integratie van deze marketingtools moet leiden tot synergie”

Interesse in inbound marketing?

Wil jij aan de slag met inbound marketing? Bureau Vet kan je ondersteunen bij het ontwikkelen van een goede inbound strategie met inzet van de juiste marketingtools. Neem gerust eens contact met ons op voor meer informatie. Binnen onze online marketing tak zijn Hubspot-gecertificeerde inbound marketing specialisten werkzaam die je graag voorzien van een passend advies.

Direct contact met onze expert

Rowena van den Vossenberg - Online Marketeer

0485 - 520 172 -
Rowena van den Vossenberg