Inbound Recruitment: laat personeel jóu vinden

Wat nou als de juiste kandidaten zelf naar jou toekomen in plaats van jij actief actief op zoek gaat naar hen? Dat is nou precies wat Inbound Recruitment doet: vroegtijdig potentiële medewerkers binden aan jouw bedrijf, met als doel om op het juiste moment, de juiste sollicitaties binnen te krijgen.

Scoort jouw bedrijf al met Inbound Recruitment? Doe de scan!

Inbound Recruitment

De kracht van content

Bij Inbound Recruitment draait het om het creëren en delen van waardevolle content voor potentiële medewerkers. Door content te creëren die aansluit op de zoekopdracht én door deze op de juiste plaatsen te delen, komt de ideale kandidaat vanzelf met jou in aanraking. Hierbij kun je denken aan content die laat zien wat jij als bedrijf te bieden hebt. Bijvoorbeeld: welke cultuur is er, wat voor personen werken er of hoe ziet een werkdag eruit? Met de juiste content en conversiepunten, zorg je ervoor dat potentiële kandidaten zich kenbaar maken naar jóu in plaats van dat jij actief op zoek gaat naar hen.

5 voordelen van Inbound Recruitment

  • Meer potentiële kandidaten
  • Snellere invulling van vacatures 
  • Een betere online vindbaarheid
  • Een sterker werkgeversmerk
  • Betere positie ten opzichte van jouw concurrenten

Hoe werkt Inbound Recruitment?

Inbound Recruitment werkt volgens hetzelfde principe als Inbound Marketing: het vroegtijdig opbouwen van relaties met de doelgroep door waardevolle content aan te bieden die hen in elke fase van de klantreis helpt. Heel belangrijk hierbij is om te bedenken waar jouw ideale medewerker naar op zoek is. Met de juiste aanpak realiseer je een groei in traffic en trek je de potentiële kandidaten aan.

Meer weten over Inbound Recruitment?

  • Fase 1 | Kick-off workshops

    Tijdens de kick-off workshop willen wij zoveel mogelijk leren over jouw bedrijf. Tijdens deze sessie stellen we samen vast:

    • Wie jouw buyer persona’s ofwel je ideale werknemers zijn
    • Waar zij zich bevinden
    • Welke content, gericht op jouw buyer persona’s, al aanwezig is
    • Wat we gezamenlijk willen bereiken met Inbound Recruitment
  • Fase 2 | Content mapping

    Daarna is het zaak om samen een richting te bepalen voor de eerste campagnes. Welke functies moeten er de komende tijd vervuld worden en wat wil de potentiële werknemer zien van jouw bedrijf? Hier gaan we niet zomaar op basis van onderbuikgevoel te werk. Integendeel! Na een uitgebreid zoekwoorden onderzoek wordt bepaald waar daadwerkelijk zoekvolume op zit. Zo ontdekken we waar jouw ideale werknemer op zoekt en hoe we hier het beste op kunnen inspelen.

    Vervolgens plannen we een gezamenlijke brainstormsessie in en bepalen we de thema's en topics. 

  • Fase 3 | De eerste inbound campagne

    Nu kunnen we echt beginnen! Het campagnethema is bepaald en de onderwerpen voor elke fase van de klantreis zijn ingevuld. De content wordt door ervaren copywriters geschreven en door het team van Vet Digital online uitgerold en in de markt gezet.

  • Fase 4 | Meten is weten

    In deze fase kijken we of de campagne werkt zoals we hadden voorspeld en of de vooraf gestelde doelstellingen zijn behaald. Er zijn binnen campagnes diverse optimalisaties mogelijk. Denk hierbij aan het uitbreiden van blogs, het aanpassen van call-to-action buttons, analyse door middel van A/B testen, etc. Door non-stop te analyseren en te optimaliseren zorgen wij dat de kwaliteit van leads optimaal blijft en dat het aantal leads zoveel mogelijk wordt vergroot.

Wil je nog meer van onze diensten bekijken? Dat kan!Onze diensten

Wij helpen bedrijven groeien

Als Growth Agency denken wij met bedrijven mee van strategie tot aan uitvoering. Samen gaan we jouw bedrijfsdoelstellingen behalen! 

Met ons team van specialisten gaan we op zoek naar een strategie die past bij jouw bedrijf en zorgen we dat potentiële klanten jou vinden in plaats van jij hen.

Vet Grows

Wil jij ook dat geschikt personeel jóu vindt?

Met ons team van specialisten hebben we de ideale mix om de meest succesvolle inbound campagnes te ontwikkelen.

Plan direct in mijn agenda

Tijdens een vrijblijvende call van ongeveer 30 minuten bespreken we al jouw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Ik help je daarna graag verder met een aanpak die aansluit bij jouw behoeften.

Kies een tijdstip in mijn agenda en ik neem telefonisch contact met je op. Tot snel!

Erik Verpoort
Commercieel Directeur / Eigenaar