Growth Driven Design: haal meer uit je website

Met behulp van inbound marketing trek je kwalitatieve bezoekers aan op je website die je vervolgens wilt laten converteren tot lead. Dan is het wel zaak dat je website optimaal is ingericht, zodat deze voorziet in de wensen en behoeften van de (potentiële) klant. Zorg er daarom voor dat je op het juiste moment de juiste oplossing aandraagt aan je doelgroep.

Om dat te kunnen doen is het meer dan ooit van belang dat je de klant centraal stelt in je marketingstrategie en goed in kaart brengt voor welke uitdagingen de klant staat. Alleen dan kun je hem of haar de ultieme website voorschotelen.

bureau vet-growth driven design- GDD - website optimalisatie - vliegtuigje

"De traditionele manier van webdesign is verleden tijd."

Wat is Growth Driven Design (GDD)?

Om ervoor te zorgen dat je websitebezoekers converteren tot lead is het van belang dat de website aansluit bij de verwachtingen van je bezoeker. Het is zaak dat je als bedrijf relevant en interessant blijft en daar waar mogelijk zo gepersonaliseerd mogelijk content aanbiedt. Elke dag opnieuw. Alleen op die manier creëer je de optimale klantbeleving.

Door deze ontwikkeling kunnen we stellen dat de traditionele manier van webdesign verleden tijd is. Iedere dag opnieuw je klanten optimaal bedienen vergt een slimmere aanpak. Een aanpak die we Growth Driven Design noemen. Een manier van webdesignen waarbij website verbeteringen elkaar snel en continu opvolgen.

Doe de website redesign scan

bureauvet-online-marketing-gdd-growthdrivendesign-Website-succes-nieuw

De Growth Driven Design strategie

Fase 1 | Strategie workshops

De doelstellingen van je bedrijf dienen als stip aan de horizon gemarkeerd te worden. Breng vervolgens je gebruiker in kaart met buyer persona's en bedenk hoe jouw website het beste aansluit bij de behoeften van deze gebruiker. 

In workshops gaan we samen met jou de strategie voor korte en lange termijn bepalen en route daarnaar toe. De strategie is de basis voor het uitrollen en optimaliseren van een succesvolle website.

Fase 2 | Lanceren website v1

Bouw een website met de belangrijkste elementen erin volgens het GDD principe. Dit is de basis voor de groei die je gaat realiseren. Houd kwaliteit en klanttevredenheid in het oog, maar lanceer de site op relatief korte termijn. Je dient focus aan te brengen welke content het bedrijf verder gaat helpen en waar de meeste aandacht naartoe dient te gaan. Dit nemen we mee in de aanpak voor de bouw van versie 1 van je B2B website.

Lees hier meer over onze aanpak van de website.

Fase 3 | Continue verbeteren

Na lancering van je website verzamel je statistieken en kunnen we verbeteringen doorvoeren die impact hebben op de groei van je business. Voer de wijzigingen door die de meeste impact zullen hebben door en bepaal aan de hand van statistieken het succes. Deze wijzigingen kunnen bijvoorbeeld bestaan uit: (her)schrijven van SEO content of het aanspreken van de juiste doelgroep. Maar ook nieuwe functionaliteiten inbouwen en je website performance optimaliseren vallen onder Growth Driven Design. 

Dit proces blijft zich continu herhalen zodat je maandelijks werkt aan de groei van je business via je online kanalen.

Stel je klant centraal met de GDD aanpak

Focussen op het aantrekken, converteren en nurteren van leads en klanten op een klantgerichte manier, daar draait Growth Driven Desgin in combinatie met inbound marketing om. Wat kun je bij GDD verwachten:

  • Data analyse vormt de leidraad voor optimalisatie;
  • Data heeft impact op content, design en technologie;
  • Het is een continu proces;
  • De klant staat centraal in het hele proces;
  • Het draagt bij aan groei van je business.

Bij Growth Driven Design zijn de aanpassingen die je doorvoert aan je website ook daadwerkelijk verbeteringen. Dat komt doordat de site is gebaseerd op wat dat de gebruiker wilt ervaren en niet op wat dat jij als bedrijf wilt vertellen. ‘Customer centric’ noemen we dat.

 

bureau Vet - Growth Driven Design - Continuous Improvement
Erik Verpoort

Investeer in de groei van je business met een website die wél scoort

Informeer hoe de GDD of inbound marketing aanpak van Bureau Vet bijdraagt aan groei van jouw business.

Vraag meer informatie aan

Erik Verpoort - Eigenaar

Informatie aanvragen