Growth Driven Design: haal meer uit je B2B website

Met behulp van Inbound Marketing trek je kwalitatieve bezoekers aan op je B2B website die je vervolgens wilt laten converteren tot lead. Dan is het wel zaak dat je website optimaal is ingericht, zodat deze voorziet in de wensen en behoeften van de (potentiële) klant. Zorg er daarom voor dat je op het juiste moment de juiste oplossing aandraagt aan je doelgroep.

Om dat te kunnen doen is het meer dan ooit van belang dat je de klant centraal stelt in je marketingstrategie en goed in kaart brengt voor welke uitdagingen de klant staat. Alleen dan kun je hem of haar de ultieme website voorschotelen.

Wat is Growth Driven Design (GDD)?

Om ervoor te zorgen dat je websitebezoekers converteren tot lead is het van belang dat de website aansluit bij de verwachtingen van je bezoeker. Het is zaak dat je als bedrijf relevant en interessant blijft en daar waar mogelijk zo gepersonaliseerd mogelijk content aanbiedt. Elke dag opnieuw. Alleen op die manier creëer je de optimale klantbeleving.

Door deze ontwikkeling kunnen we stellen dat de traditionele manier van webdesign verleden tijd is. Iedere dag opnieuw je klanten optimaal bedienen vergt een slimmere aanpak. Een aanpak die we Growth Driven Design noemen. Een manier van webdesignen waarbij website verbeteringen elkaar snel en continu opvolgen.

bureauvet-online-marketing-gdd-growthdrivendesign-Website-succes-nieuw
  • Fase 1 | Strategie workshops

    De doelstellingen van je bedrijf dienen als stip aan de horizon gemarkeerd te worden. Breng vervolgens je gebruiker in kaart met buyer persona's en bedenk hoe jouw website het beste aansluit bij de behoeften van deze gebruiker. 

    In workshops gaan we samen met jou de strategie voor korte en lange termijn bepalen en route daarnaar toe. De strategie is de basis voor het uitrollen en optimaliseren van een succesvolle website.

  • Fase 2 | Lanceren website

    Door onze jarenlange ervaring op het gebied van CMS Hub ontwikkelen wij de meest snelle, krachtige én meest converterende websites van Europa. Hiermee vormt jouw HubSpot website de centrale spil van de marketing-machine.

  • Fase 3 | Continue verbeteren

    Na lancering van je website verzamel je statistieken en kunnen we verbeteringen doorvoeren die impact hebben op de groei van je business. Voer de wijzigingen door die de meeste impact zullen hebben door en bepaal aan de hand van statistieken het succes. Deze wijzigingen kunnen bijvoorbeeld bestaan uit: (her)schrijven van SEO content of het aanspreken van de juiste doelgroep. Maar ook nieuwe functionaliteiten inbouwen en je website performance optimaliseren vallen onder Growth Driven Design. 

    Dit proces blijft zich continu herhalen zodat je maandelijks werkt aan de groei van je business via je online kanalen.

Stel je klant centraal met de GDD aanpak

Focussen op het aantrekken, converteren en nurteren van leads en klanten op een klantgerichte manier, daar draait Growth Driven Desgin in combinatie met inbound marketing om. Wat kun je bij GDD verwachten:

  • Data analyse vormt de leidraad voor optimalisatie;
  • Data heeft impact op content, design en technologie;
  • Het is een continu proces;
  • De klant staat centraal in het hele proces;
  • Het draagt bij aan groei van je business.

Bij Growth Driven Design zijn de aanpassingen die je doorvoert aan je website ook daadwerkelijk verbeteringen. Dat komt doordat de site is gebaseerd op wat dat de gebruiker wilt ervaren en niet op wat dat jij als bedrijf wilt vertellen. ‘Customer centric’ noemen we dat.

GDD Grafiek

Direct iemand spreken?

Tijdens een call van ongeveer 30 minuten bespreken we al jouw vragen, doelstellingen en uitdagingen. Ik help je daarna graag verder met een aanpak die aansluit bij jouw behoeften.

Kies een tijdstip in mijn agenda en ik neem telefonisch contact met je op. Tot snel!

Erik Verpoort
Commercieel Directeur / Eigenaar