E-mail marketing

95% van de consumenten die online actief zijn heeft een e-mail account. Dat alleen is al genoeg reden om e-mail als serieuze marketingtool te overwegen. E-mail marketing is een relatief goedkope marketingtool om grote aantallen bezoekers naar je website te krijgen. Dat geldt zowel voor nieuwe klanten, maar vooral ook voor bestaande klanten. E-mail marketing heeft bovendien een enorm goede ROI en is makkelijk te automatiseren door middel van Marketing Automation. Wil jij alvast meer informatie over marketing automation?

Download de whitepaper

Naamloos-4_ONLINE MARKETING

“E-mail is nog altijd de best converterende marketingtool.”

E-mailmarketing heeft een hoge ROI

Het opzetten van e-mail campagnes richting je leads en klanten is vrij eenvoudig, effectief en relatief goedkoop. Al bijna tien jaar genereert e-mail marketing de hoogste ROI van alle marketingtools. Je komt tenslotte bij de klant in zijn privé inbox waardoor je attentiewaarde heel hoog is. Dit maakt dat je bereik veel hoger is dan een gemiddelde tv of radio commercial of advertentie in de krant.  E-mailmarketing wordt daarom vaak terecht bestempeld als het meest krachtige promotiekanaal dat de moderne marketeer tot zijn beschikking heeft. Daarnaast leent e-mail marketing zich uitstekend voor marketing automation, waardoor je nog efficiënter, gerichter en slimmer kunt communiceren met je doelgroep.  

bureau vet - inbound marketing - emailmarketing - e-mail software - marketing automation - spaarvarken

E-mail marketing valt of staat met segmentatie

Het grote voordeel van e-mail marketing is dat je je specifiek kunt richten op een doelgroep klanten of leads die voldoen aan een gemeenschappelijke interesse, klikgedrag of koopgedrag. Op die manier verstuur je enkel hoog gepersonaliseerde en relevante boodschappen. Geen one-size-fits-all methode meer, maar de juiste boodschap aan de juiste doelgroep. Bovendien zijn de resultaten van e-mail marketing heel goed meetbaar. Je kunt tot op individueel niveau zien wie je mail heeft geopend en waar deze persoon op geklikt heeft. Met behulp van de statistieken in je e-mailmarketing tool en Google Analytics of een koppeling met je CRM (zoals HubSpot) kun je bovendien optimaliseren per doelgroep zodat je volgende mailing nog beter aansluit bij hun wensen.

bureau vet - inbound marketing - emailmarketing - e-mail software - marketing automation - laptop

E-mail marketing software systemen

Er zijn diverse software pakketten op de markt verkrijgbaar met betrekking tot e-mail marketing. Welk pakket je kiest is afhankelijk van de grootte van je mailbestand, je wensen en je eisen. Bureau Vet is gespecialiseerd in de e-mailmarketing automation software van HubSpot en heeft veel ervaring met het gebruik van Mailchimp. Met welk e-mail marketing pakket je ook werkt, Bureau Vet kan in alle gevallen met je meedenken over je e-mail marketingstrategie en aanpak. 

HubSpot demo aanvragen

bureau vet - inbound marketing - emailmarketing - e-mail software - marketing automation - hubspot gold partner
Erik Verpoort

Direct aan de slag met e-mail marketing?

Plan vrijblijvend een telefonische afspraak in mijn agenda zodat we snel van start kunnen gaan!

Direct contact met onze expert

Erik Verpoort - Eigenaar

Plan een call