Een sterk merk met online branding

Wat wil je als merk of bedrijf uitstralen? Wie is je doelgroep? Hoe bereik je die en met welke boodschap? Allemaal vragen die je moet beantwoorden om met je merk, product of bedrijf te komen tot een succesvol (online) branding concept. Wanneer je een sterk merk weet te creëren in de perceptie van je doelgroep dan zal dit leiden tot meer leads. meer conversies en dus ook meer omzet.

Informatie aanvragen

Bureau Vet - online branding - merken strategie - boodschap - story

"De creatie van een sterk merk in het hoofd van je doelgroep, dat is het doel!"

Hoe werkt online branding?

De kern van online branding zit hem in het veroveren van een plek in het hoofd van de consument of professional. Door je merk een bepaalde lading te geven zorg je dat je doelgroep je beter onthoudt en dat ze een positieve associatie bij je merk krijgen. Als je dit goed doet, zullen ze bij een aankooptraject eerder jouw product of dienst in overweging nemen dan die van de concurrent. Een sterk merk, dat onthoudt namelijk iedereen

bureau vet - inbound marketing - online branding - hoe werkt branding

Herhaling is de kracht van branding

Tegenwoordig is er meer voor nodig om de aandacht van de consument of professional te pakken dan simpelweg te adverteren in een klant of via een tv commercial. Potentiële klanten dienen herhaaldelijk via diverse kanalen geconfronteerd te worden met de boodschap van jouw merk. Alleen dan blijft je merk hangen bij de klant. Het (op)bouwen van een sterk merk heeft daarom vanzelfsprekend tijd nodig. Het is een continu proces dat je steeds verder uitbreidt en waar de boodschap centraal staat. Veel marketeers of ondernemers onderschatten de waarde en kracht van (online) branding. Goede branding zorgt er echter voor dat je klant ook bij je terugkeert als je geen promotiecode of actie voor hem in petto hebt. Het gaat om vertrouwen en kennisdeling. Ben je benieuwd hoe dit in de praktijk werkt? Download dan nu de whitepaper 'De customer journey, 10 succesvoorbeelden' en laat je inspireren. 

Download whitepaper

bureau vet - inbound marketing - online branding - de kracht van herhaling

Het effect van online branding

In tegenstelling tot online adverteren is online branding het traject van de lange adem. Waar je bij online marketing activiteiten snel ziet wat het effect is met KPI's zoals open ratio's en click ratio's is het effect meten van online branding lastiger meetbaar. Wat levert een investering in online branding nu eigenlijk op? Dat is lastig inschatten aangezien het hier vooral gaat om houding, voorkeur en interesses. Wat wel als een paal boven water staat is dat hoe meer betrokken klanten zijn bij je merk, des te groter de kans wordt dat ze loyaal zijn en vaker een aankoop bij je doen. Door het ontwikkelen van een heldere online marketing strategie waarin branding een prominente rol speelt, kun je met de juiste tactieken en marketingmix het gewenste effect bereiken.

bureau vet - inbound marketing - online branding - het effect van branding
Michiel Thomassen

Spreek de juiste doelgroep aan met een Vet concept

Het verhaal en de uitstraling kunnen nét het verschil maken om de juiste doelgroep aan te spreken. Kies voor een Vet concept voor jouw online uitingen. 

Direct contact met onze expert

Michiel Thomassen - Creative Designer

Plan een call