5 redenen waarom de "over ons" pagina enorm belangrijk is!

Wanneer je bezig bent met het ontwikkelen van een nieuwe- of verbeteren van je bestaande website is het belangrijk om te weten dat de “over ons” pagina minstens net zo belangrijk is als de rest. Uit gegevens blijkt vaak dat de “over ons” pagina bij de vier meest bezochte pagina’s op een website hoort. Het grootste deel van je bezoekers brengt dus waarschijnlijk een bezoekje aan deze pagina. Hoe kun je hier nou het meeste uithalen?

1. De bezoeker is al geïnteresseerd in jou

Een websitebezoeker die de tijd neemt om jouw over ons pagina te lezen, is al geïnteresseerd in jouw product of dienst. Hij of zij wilt graag weten welke gezichten en persoonlijkheden er achter jouw merk schuilen. Dit betekent dat bijna alle bezoekers van jouw over ons pagina waardevolle potentiële klanten zijn. Je mag hier dus niks laten liggen!

2. De over ons pagina is de perfecte pagina om "twijfelaars" over te halen

Je kunt van deze pagina dus gebruik maken om potentiële klanten te overtuigen van jouw product en/of dienst en merk. Dit houdt in dat je niet alleen een verhaaltje moet vertellen over wanneer jouw bedrijf is opgericht en door wie.

Vertel de potentiële klant wie er achter het bedrijf zit, wat jouw passie is en wat jou uniek maakt. Zorg ervoor dat het voor de potentiële klant duidelijk is waarom zij voor jou moeten kiezen.

3. Op de over ons pagina kun je feiten inzetten om jezelf te bewijzen

Vaak worden “over ons” pagina’s gevuld met lege woorden over klantvriendelijkheid, goede service, goedkoop etc. Echter zijn deze woorden waardeloos als het niet feitelijk onderbouwd is. Dus, heb je certificaten behaald? Heb je een hoge klanttevredenheid score? Probeer deze in te zetten in je “over ons” pagina. Zo overtuig je de potentiële klant sneller!

4. Een mogelijkheid om de nadelen van jouw bedrijf te weerleggen

Ieder bedrijf heeft wel één of meerdere nadelen in een bepaalde markt ten opzichte van een concurrent of alternatief. Dat is niet erg, maar grijp de mogelijkheid aan om in jouw “over ons” verhaal de nadelen om te zetten naar iets positiefs.

Is jouw bedrijf bijvoorbeeld gevestigd in een buitengebied? Geef dan aan dat je zonder extra kosten toch kan opereren in de binnenstad, of dat je bereid bent naar mensen toe te komen voor een afspraak.

5. Jouw bedrijf een gezicht geven

Plaats foto’s van het personeel. Uit onderzoek is gebleken dat websitebezoekers positiever over jouw website denken als ze foto’s van gezichten zien. Ook zijn er A/B tests gedaan waaruit voortkwam dat de website met foto’s van gezichten voor meer conversies zorgde. Maak hier dus gebruik van!

Conclusie

De over ons pagina is van essentieel belang in jouw website. Wees niet bang om over jezelf, het bedrijf en het personeel te praten. Grijp de mogelijkheid aan om nadelen te weerleggen en onderbouw je uitspraken met feiten. Zo bouw je vertrouwen op met je (potentiële) klant en overtuig je hem tot een aankoop.

Meer weten?

Ben jij benieuwd hoe onze marketing experts jou kunnen helpen met de inrichting en het ontwerp van jouw website? Neem vrijblijvend contact.