Marketing automation biedt vele mogelijkheden om je marketingproces naar een hoger niveau te tillen. Het is dan ook niet gek dat intussen 76% van bedrijven gebruik maakt van een vorm van marketing automation. Maar hoe richt je het marketing automation proces in en hoe laat je marketing automation aansluiten op je website? Dat lees je in deze blog.
Om te weten hoe je marketing automation het beste kunt laten aansluiten op je website, moet je eerst weten welke mogelijkheden je hebt. Marketing automation kan al in een hele kleine vorm, door bijvoorbeeld iemand een automatische opvolgmail te sturen nadat iemand een formulier op je website invult. Maar, het kan ook een stuk groter: je kunt namelijk je gehele online marketing- en salesproces van begin tot eind automatiseren.
Met marketing automation kun je ervoor zorgen dat het gehele marketingproces naadloos op elkaar aansluit.Dit doe je met behulp van workflows waarbij een trigger ervoor zorgt dat iemand verder genurtured wordt. Denk hierbij aan het versturen van een mail met relevante blogonderwerpen, wanneer iemand een whitepaper over datzelfde thema download. De download is in dit geval de trigger. Wanneer dezelfde persoon dan ook nog pagina’s bezoekt over een ander thema op je website, kun je een pop-up naar voren laten komen met een relevant e-book over dat onderwerp. Hierbij zijn paginabezoeken dan de triggers.
Door deze vervolgacties te automatiseren, zorg je eigenlijk dat je niets mist als marketeer en dat een gebruiker altijd op een relevante manier gevoed wordt met interessante content. Hiermee voorkom je dat een potentiële klant niet verder de funnel in geholpen wordt en je een conversie mist, omdat je triggers over het hoofd hebt gezien.
Lees hier meer voordelen van marketing automation >>
Om je marketing automation zo goed mogelijk in te richten, moet je dus werken met triggers op je website. Hieronder zie je een lijst met mogelijke triggers en opvolging met marketing automation:
Wil je meer doen op je website met marketing automation? Wij helpen je graag verder. Plan een call in om de mogelijkheden van jouw website onder de loep te nemen samen met onze specialisten.
Inbound Marketing & Sales Consultant
Keizer Karelplein 32E
6511 NH Nijmegen (routebeschrijving)
T. 024 21 22 099
E. info@bureauvet.nl
KvK: 62295861
BTW-nummer: NL854751518B01
Rijnstraat 170
1079 HS Amsterdam
T. 020 45 62 533
E. info@bureauvet.nl
Wil je graag op de hoogte gehouden worden via de mail? Dat kan natuurlijk want we delen graag onze kennis en artikelen.
Direct inschrijven