HubSpot: meer dan een marketing automation tool

Anno 2022 is Marketing Automation niet meer weg te denken voor marketeers. Met Marketing Automation kun je met behulp van software marketingtaken automatiseren wat resulteert in tijdwinst, kostenbesparing en meer omzet. HubSpot is één van de bekendste aanbieders van Marketing Automation Software en stelt je in staat om slimme workflows te bouwen. Maar HubSpot is meer dan een Marketing Automation tool. Met HubSpot heb je namelijk al je marketing, sales en service software onder één dak.

Het HubSpot platform heeft alle tools en integraties die je nodig hebt voor CRM, marketing, sales, content management en klantenservice. Ook heeft HubSpot een eigen CMS. Elk product in het platform is op zichzelf krachtig, maar zodra je ze samen gaat gebruiken ontstaat de ‘HubSpot magie’.

Gratis CRM-systeem

Het HubSpot CRM-systeem biedt een aantal handige voordelen. Zo heb je alle klantinformatie verzameld op één plek, manage je gemakkelijk sales pipelines en log je eenvoudig je sales activiteiten. Met de koppeling tussen Gmail en Outlook houdt HubSpot automatisch alle interacties tussen jou en de klant bij.

Marketing Hub inclusief Marketing Automation

In de HubSpot Marketing Hub zitten alle tools die je als marketeer nodig hebt voor een goede marketingstrategie. De Marketing Software helpt je meer verkeer te genereren, meer bezoekers te converteren en volledige Inbound Marketing campagnes op te zetten.

Naast marketing automation zijn de populairste functies in de HubSpot Marketing Hub:

  • Tracking en beheer van advertenties
  • Social Media inclusief automatische contentkalender
  • E-mails
  • Blogs
  • A/B testen

Sluit sneller deals met de HubSpot Sales Hub

Met de HubSpot Sales Hub krijgen bedrijven meer inzicht in prospects om uiteindelijk sneller en meer deals te kunnen sluiten. De sales hub biedt daarnaast de mogelijkheid voor sales teams om sales taken te beheren en optimaliseren. Denk aan het versturen van e-mails met slimme templates, het aanmaken en toewijzen van taken, het plannen van meetings en het sluiten van deals. Ook kun je gebruik maken van Sales Automation. Gebruik bijvoorbeeld sequences om geautomatiseerd salesberichten te versturen en op te volgen.

De beste klantenservice met de HubSpot Service Hub

Met de HubSpot Service Hub leg je gemakkelijk contact met je klanten en til je het klantcontact naar een hoger niveau. Met de service hub overtref je de verwachting van de klant en creëer je promoters voor je bedrijf, wat op termijn weer nieuwe klanten aantrekt.

De belangrijkste functies van de Service Hub zijn:

  • Helpdesk en ticketsysteem
  • Kennisbank
  • Live chat
  • Klantportaal
  • VoIP bellen

De HubSpot Operations Hub helpt je om andere software te koppelen

HubSpot Operations Hub maakt het mogelijk om andere tools en software te integreren met je HubSpot omgeving. Zo zorg je ervoor dat je al je online datastromen kunt bijhouden en analyseren binnen HubSpot. Denk bijvoorbeeld aan een koppeling met Whatsapp Business, waarmee je eenvoudig je klantenservicegesprekken via Whatsapp logt in HubSpot.

Maak het plaatje compleet met HubSpot CMS Hub

Om je HubSpot-omgeving compleet te maken, heeft HubSpot ook nog de CMS Hub. CMS Hub is het content managementsysteem van HubSpot. Wanneer je gebruik maakt van CMS Hub betekent het dat je je website bouwt en beheert in HubSpot. Door gebruik te maken van CMS Hub zorg je ervoor dat je website nog beter aansluit op je marketing- en sales efforts.

Benieuwd naar een succesverhaal? 

HubSpot is dus duidelijk meer dan alleen een marketing automation tool, zo ondervond ook Stiply. In 2019 maakte Stiply een start met HubSpot en gingen ze aan de slag met onder andere marketing automation. Benieuwd hoe zit dit hebben aangepakt? Download dan de case over Stiply.

New call-to-action

Gepubliceerd op 10 maart 2022