HubSpot Enterprise pricing uitgelegd: waar voor je geld?

Levi Meulensteen
Levi Meulensteen Inbound Marketing & Technical Consultant

HubSpot kent vier verschillende pakketten: HubSpot Free, Starter, Pro en Enterprise. Aan elk pakket zit een ander prijskaartje, waarbij HubSpot Enterprise het meest uitgebreide pakket is. Maar wanneer kies je nu voor HubSpot Enterprise? In deze blog leggen we je uit wat de voordelen zijn ten opzichte van HubSpot Pro en of een Enterprise licentie de inverstering waard is.

HubSpot Pro vs. HubSpot Enterprise

HubSpot is een marketing & sales platform dat bedrijven helpt met groeien. De mogelijkheden met het platform zijn oneindig. HubSpot biedt software om je te ondersteunen met marketing, sales, customer service en CRM. Het is zelfs mogelijk om je website te bouwen in HubSpot.

Binnen HubSpot kan je gebruik maken van verschillende Hubs binnen bepaalde licenties.  Hieronder vind je een uiteenzetting van deze Hubs en bijbehorende licenties: 

  • HubSpot CRM
  • HubSpot Marketing (Free, Starter, Profesional en Enterprise licentie) 
  • HubSpot Sales (Free, Starter, Profesional en Enterprise licentie) 
  • HubSpot Service (Free, Starter, Professional en Enterprise licentie) 
  • HubSpot CMS (Starter, Professional en Enterprise licentie) 
  • HubSpot Operations (Free, Starter en Professional licentie) 

*dit is een update van augustus 2021, de actuele licenties vind je via deze link. 

Elke Hub met desbetreffende licentie beschikt over verschillende functionaliteiten. Hieronder geven we de verschillen tussen HubSpot Pro en Enterprise per pakket schematisch weer.

HubSpot Marketing 

Als eerste zoomen we in op de Marketing Hub. Om de verschillen tussen Marketing Pro en Enterprise zo duidelijk mogelijk te maken, vind je de belangrijkste verschillen in de onderstaande tabel. 

Functie

Pro

Enterprise 

Teams

Campaign reporting 

Website traffic analytics

Social media 

Custom Objects 

 

Youtube analytics integratie

 

Adaptive testing

 

Event triggers & reporting

 

Predictive lead scoring 

 

Multi-touch revenue attributie

 

Custom behavioral events

 

HubDB

 

 

HubSpot Sales 

De Sales Hub helpt jouw bedrijf om je gegevens te ordenen en snel meer deals te sluiten. HubSpot Sales Enterprise heeft waardevolle toevoegingen op de Pro, hieronder zijn de verschillen tussen deze licenties schematisch weergegeven. 

Functie

Pro

Enterprise 

Sales analytics 

Deal and company scoring 

Standard contact scoring

Forecasting 

Custom Objects 

 

Hiërarchische teams & user roles

 

Predictive lead scoring

 

Playbooks

 

Single sign-on

 

Quote-based workflows

 

Recurring revenue tracking

 

Field-level permissions

 

Conversation intelligence

 

Admin notificaties

 

 

HubSpot Service 

De Service Hub helpt bedrijven om in contact te blijven met klanten én ondersteunt het verzorgen van een onvergetelijke klantenservice-ervaring. Onderstaande tabel helpt je met de keuze tussen HubSpot Service Pro en Enterprise. 

Functie

Pro

Enterprise 

Video hosting & management

Surveys 

Insights dashboard

Forecasting 

Custom Objects 

 

Playbooks

 

Single sign-on

 

Field-level permissions

 

Conversation intelligence

 

Admin notificaties

 

 

HubSpot CMS

De CMS Hub ondersteunt de website updates en hosting, zodat je kan focussen op de beste gebruikerservaring en je bedrijf kan groeien. In het HubSpot CMS kan je als marketeer makkelijk content creëren, updaten en pagina’s optimaliseren. De verschillen tussen Pro en Enterprise zijn: 

Functie

Pro

Enterprise 

Knowledge base 

Content strategy

A/B testing

Campaign reporting

Membership per pagina

 

1 extra brand domein

 

Code alerts

 

Custom CDN configuratie

 

Reverse proxy configuratie

 

Site performance monitoring

 

Activiteit log

 

Serverless functions

 

Admin notificaties

 

 

HubSpot Operations 

Als laatste behandelen we de Operations Hub. Deze Hub heeft allerlei integratie tools die  apps met elkaar verbinden, klantgegevens synchroniseren en processen automatiseren. De Operations Hub is volop in ontwikkeling. Op dit moment is er nog geen speciale Operations Hub voor Enterprise. Er is wel verschil tussen de Operations Hub voor de Starter en Pro licentie.

Functie

Starter

Pro

1:1 Technical support

Reporting dashboard 

Custom properties

List segmentation

Programmable automation

 

Data quality automation

 

Webhooks

 

Duplicate management

 

Teams

 

Required fields

 

Records customization

 

Custom reporting

 

Calculated properties

 

Contact scoring

 

Deal and company scoring 

 

 

Bekijk hier alle verschillen tussen HubSpot Pro en Enterprise 

De voordelen van HubSpot Enterprise 

Kortom: HubSpot Enterprise beschikt over veel meer functionaliteiten dan HubSpot Pro. Met de HubSpot Enterprise licentie kan je HubSpot ten volle benutten omdat je niet wordt beperkt door functionaliteiten die niet beschikbaar zijn. 

Voor top 500 bedrijven of multinationals biedt HubSpot Enterprise veel toegevoegde waarde. Bijvoorbeeld doordat je eenvoudig verschillende teams uit verschillende landen binnen één tool kan laten werken. Daarnaast kan je vanuit het management gemakkelijk rapporteren over de gehele groep, of juist specifiek per team, land of business unit. Met HubSpot Enterprise creëer je een 360-graden beeld van je organisatie, zodat je efficiënter kan werken en volledig inzicht krijgt in je Marketing, Sales en Service ROI. 

En tot slot beschikt de HubSpot Enterprise module over uitgebreide account based marketing functionaliteiten. Middels targeted accounts kan je heel specifiek jouw ideale potentiële klant targeten en nurturen. Zo zorg je dat jouw sales team hun schaarse tijd aan de juiste leads besteed. 

Benieuwd naar de prijzen van HubSpot Enterprise? De meest recente prijzen vind je op de HubSpot prijzen pagina. 

Is HubSpot Enterprise geschikt voor jou?

Is deze Enterprise Pricing het waard? Dat ligt dus vooral aan jouw bedrijf, doelstellingen en hoeveel meerwaarde de extra functionaliteiten van Enterprise voor jou hebben. Om te beslissen of je zou moeten kiezen voor HubSpot Pro of Enterprise is het belangrijk je eerst te verdiepen in:

  • Je budget, zorg dat je naast de HubSpot licentiekosten genoeg budget overhoudt voor content productie, algemene marketingactiviteiten, klantenservice optimalisaties enzovoorts. 
  • Hoe veel landen, teams en business units er met HubSpot gaan werken. 
  • Je toekomstplannen. Hoe snel wil je groeien? Waar ga je je op focussen de aankomende 3-5 jaar, wat zijn je belangrijkste doelstellingen? 

Waarschijnlijk ben je nog meer zaken met elkaar aan het afwegen voordat je aan de slag gaat met HubSpot Enterprise. Wil je hier graag eens over sparren? Plan dan een call in met een van onze experts of download de case-study.

Plan een call Download HubSpot Case

Gepubliceerd op 10 augustus 2021