De 7 voordelen van HubSpot CMS

HubSpot kwam in 2020 met groot nieuws: naast de Marketing Hub, Sales Hub en Service Hub, kwam er ook de HubSpot CMS Hub! De CMS Hub geeft marketeers de kans om een goed gestylde, sterk converterende website te maken en de inhoud op eenvoudige wijze te beheren (en dat alles zonder enige kennis van codes 😉). Heeft jouw organisatie interesse om aan de slag te gaan met het HubSpot CMS? In deze blog geven we de 7 belangrijkste voordelen!

Voordeel 1: Keep it simple! Het CMS is zeer gebruiksvriendelijk

Bij het kiezen van een content management systeem, zijn de mogelijkheden die de software biedt belangrijke criteria. Echter zijn er vaak vele mooie features binnen een CMS waar geen gebruik van wordt gemaakt, simpelweg doordat ze te gecompliceerd zijn opgebouwd voor de marketeer of content beheerder.

Om van marketeer tot marketeer te spreken, dit is niet het geval bij de HubSpot CMS Hub; het is een zeer gebruiksvriendelijk systeem en als marketeer bouw en onderhoud je - zonder enige kennis van HTML of tussenkomst van een developer - je eigen webpagina's. Dit kan je doen door gebruik te maken van verschillende thema’s of door te werken met eerder opgezette templates.

Voordeel 2: Een alles-in-één tool 

HubSpot biedt veel meer dan CMS software, het is een ware totaaloplossing. Met de CMS Hub ontwikkel en beheer je je website, maar in combinatie met de overige Hubs (CRM, Marketing, Sales, Service en Operations) zorg je ervoor dat jouw organisatie het verschil maakt omdat er een ‘single source of truth’ ontstaat en je een 360 graden-beeld creëert van leads, prospects en klanten. Het is een gouden combinatie die er voor zorgt dat al je afdelingen op elkaar worden afgestemd, je een constante stroom aan leads genereert die vloeiend door de sales-afdeling opgevolgd en geclosed kunnen worden. Allemaal binnen één systeem.

Wil je nu (nog) geen gebruik maken van de complete oplossing van HubSpot? Dan biedt HubSpot ook ontzettend veel mogelijkheden om met andere systemen te integreren. Door HubSpot te integreren met andere systemen zorg je ervoor de systemen data met elkaar uitwisselen en naast elkaar gebruikt kunnen worden.

Voordeel 3: Je kunt ergens aankloppen bij eventuele problemen 

Indien je samenwerkt met een partner van HubSpot, kun je daar natuurlijk altijd terecht met eventuele vragen of problemen. Maar daarbij is HubSpot, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Wordpress, zelf ook een organisatie. Dit biedt je de mogelijkheid om ook direct in contact te komen met HubSpot.

Vanaf een Starter-licentie heb je namelijk de mogelijkheid om te chatten met HubSpot en bij een Professional- of Enterprise-licentie kun je ook nog eens telefonisch in contact komen met HubSpot.

Voordeel 4: Plugins updaten? Niet nodig! 

Ben je bekend met het werken in verschillende CMS software? Dan weet je vast hoe het werkt met plugins: regelmatig updaten en niet altijd zeker van de werking indien je een onbekende plugin installeert (vaak bugs of veiligheidsissues).

HubSpot heeft betaalde ontwikkelaars in dienst die de plugins voor jouw CMS ontwikkelen. Dit betekent dat de plugins altijd veilig zijn en dat je data-integriteit gewaarborgd is, maar ook dat je je plugins nooit hoeft te updaten. HubSpot heeft het namelijk zo geregeld dat updates automatisch gebeuren en jij hier nooit meer naar om hoeft te kijken.

Voordeel 5: Beheer met gemak meerdere domeinen

Met de Business Units van HubSpot is het mogelijk om meerdere websites (of domeinen) van, bijvoorbeeld, verschillende bedrijfsonderdelen in één CMS portal te beheren. Op deze manier hoef je niet steeds in verschillende omgevingen in te loggen.

In de CMS Hub kun je één bepaalde Business Unit selecteren of alle domeinen, waardoor je de content en resultaten van zowel alle business units samen als per aparte business unit kan zien.

Voordeel 6: De hosting is bij HubSpot

Bij veel CMS software heb je te maken met externe bedrijven die de hosting voor je website regelen. Indien je website wordt gebouwd in het HubSpot CMS, wordt de hosting standaard geregeld bij HubSpot zelf.

Twijfel je of dit een goede keuze is? Dan is het belangrijk om te weten dat HubSpot sinds 2021 een datahosting locatie heeft in Duitsland. Wat dus betekent dat al jouw data, waaronder je klantgegevens, wordt bewaard binnen Europa. De Europese Unie is één rechtsgebied wat betreft de bescherming van persoonsgegevens, waardoor ieder lidstaat zich moet houden aan de Europese privacyregels. 

Voordeel 7: Direct inzicht in je resultaten 

Wil je weten hoeveel leads je afgelopen maand hebt binnengehaald? Dit kun je, samen met alle andere data rondom je website, eenvoudig terugvinden in de CMS Hub. Door de combinatie van het HubSpot CMS en het HubSpot CRM volg je eenvoudig gebruikers vanaf het moment dat ze je website betreden tot aan het moment van conversie.

Meer weten over het HubSpot CMS Hub?

HubSpot als basis voor je website en je marketing automation wordt door steeds meer bedrijven gebruikt, zo ook bij Stiply. In 2019 maakte Stiply een start met HubSpot en gingen ze aan de slag  met onder andere marketing automation. Benieuwd hoe ze dit hebben aangepakt? Download dan de case over Stiply.

New call-to-action

 

Gepubliceerd op 18 februari 2022