Content is de motor van je (Inbound) Marketingstrategie. Met relevante content die aansluit bij de wensen en behoeften van jouw doelgroep kun je interessante leads genereren. Zoals gezegd doorloopt een potentiële klant een zogenaamde klantreis, of customer journey, door jouw bedrijf. Die reis begint met oriënteren en eindigt met een aankoop van jouw product of dienst. In elke fase van de customer journey heeft je klant echter behoefte aan andere informatie die in een andere vorm gepresenteerd wordt. Iemand die zich oriënteert heeft namelijk een bredere scope dan iemand die al precies weet welk product of dienst hij/zij wil aanschaffen. In dit blog leggen we je uit welk type content in elke fase van de customer journey het beste werkt.
Benieuwd naar wat de customer journey ook alweer precies inhoudt? Lees dan het blog
'Wat is de customer journey'.
De customer journey kent drie fasen:
Wil je meer weten over de drie verschillende fasen van de customer journey? Lees dan het blog 'De drie fasen van de customer journey'.
Om de customer journey voor jouw bedrijf in kaart te brengen, is het zaak dat je een aantal zaken onderzoekt en jezelf de juiste vragen stelt. Meer informatie daarover vind je in onze handige whitepaper: De customer journey, 10 succesvoorbeelden. Wanneer je de customer journey voor jouw bedrijf in kaart hebt gebracht, kun je vervolgens aan de slag met het creëren van content voor elke fase van de customer journey. Een consument komt via verschillende kanalen en op verschillende momenten in aanraking met je bedrijf. Het is dus zaak dat je allerlei activiteiten via diverse middelen en kanalen uitrolt om je (potentiële) kopers ook daadwerkelijk te bereiken. De uitdaging daarin is om erachter te komen welke (typen) content voor jouw doelgroep effectief zijn en welke niet.
In de oriëntatiefase is het slim om content in te zetten in de vorm van:
In de overwegingsfase kun je gebruik maken van content typen:
In de beslissingfase is het zaak om de juiste aanbieding op het juiste moment voor te schotelen. Dit werkt goed in de vorm van content typen als:
Door jouw (potentiële) klant te voorzien van het juiste type content met daarin relevante informatie per fase van de customer journey overtuig je hem steeds een beetje meer van het voordeel van jouw product of dienst. Wil je meer informatie over de customer journey en de content per verschillende fasen? Download dan de whitepaper: ‘De customer journey, 10 succesvoorbeelden’.
Inbound Marketing & Sales Consultant
Keizer Karelplein 32E
6511 NH Nijmegen (routebeschrijving)
T. 024 21 22 099
E. info@bureauvet.nl
KvK: 62295861
BTW-nummer: NL854751518B01
Rijnstraat 170
1079 HS Amsterdam
T. 020 45 62 533
E. info@bureauvet.nl
Wil je graag op de hoogte gehouden worden via de mail? Dat kan natuurlijk want we delen graag onze kennis en artikelen.
Direct inschrijven