Case Venrooy: leadgeneratie via de Wikkelmachine Selector!

Venrooy - Vet Digital

Venrooy Cable Equipment gebruikt sinds begin 2019 actief HubSpot om haar producten en diensten met behulp van de Inbound Marketing-strategie te vermarkten.

Lees in deze blog hoe Venrooy en Vet Digital samenwerken om via Inbound Marketing de juiste leads te genereren.

Venrooy ontwikkelt, produceert, levert en onderhoudt machines voor de kabelverwerkende industrie. Zij leveren producten voor elke fase van bedrijfsprocessen: van opslag, tot overwikkelen, tot bewerken, tot transporteren tot het leggen ervan.

Samen met de medewerkers van Venrooy werkt Vet Digital continu aan specifieke thema's met behulp van Inbound Marketing in combinatie met HubSpot. In deze blog gaan wij dieper in op de Inbound-campagne gericht op Wikkelmachines. 

Hoe kiezen onze klanten de juiste wikkelmachine?

De prangende vraag die Venrooy aan ons stelde was: "Hoe kunnen wij (potentiële) klanten helpen bij het kiezen van de juiste wikkelmachine?" Het bepalen van de juiste keus in wikkelmachine is geen gemakkelijke klus. Er zijn namelijk heel veel verschillende zaken waar rekening mee gehouden dient te worden. Denk hierbij aan: wil je de kabel op- of afwikkelen, wat voor een type kabel wil je wikkelen, wil je dit handmatig of automatisch doen en ga zo maar door.  

Contentmapping

Iedere Inbound-campagne verloopt volgens een vast proces. Zo ook de Inbound Marketing-campagne gericht op wikkelmachines. Proces inbound campagne

Tijdens een zogenoemde contentmapping-sessie hebben we samen met de marketing- en salesmedewerkers van Venrooy bepaald op welke branche en op welke buyer persona deze campagne gericht is. Op basis van deze brainstorm is een zogenoemd Contentgameplan opgeleverd. Hierin staat globaal omschreven welke content er in welke fase van de Buyer's Journey wordt geproduceerd en welk content offer daarbij hoort. Hieronder vind je een globaal overzicht van de wikkelmachinecampagne.

Passend advies via blogs

Wanneer iemand zich aan het oriënteren is voor een wikkelmachine dan heeft deze (potentiële) klant bepaalde vragen. Echter heeft de prospect nog geen behoefte aan contact met een salesmedewerker. Venrooy wil ook in de oriënterende fase deze potentiële klant voorzien van passend advies. Hieronder vind je een aantal van de blogs die daaraan bijdragen:

De Wikkelmachine Selector (awareness fase)

De Wikkelmachine Selector helpt prospects bij het kiezen van de juist wikkelmachine. Door middel van 6 vragen geeft Venrooy een advies over de Wikkelmachine die het best bij jou past. De wikkelmachine is gekoppeld aan de blogs die zicht richten op de awareness-fase van de Buyer's Journey.

wikkelmachine venrooy

Wikkelmachine productcatalogus (consideration fase)

Als een potentiële klant al verder is in het beslissingsproces heeft hij/zij vaak behoefte aan meer informatie over, in dit geval, wikkelmachines. Hiervoor heeft Venrooy een passende digitale Wikkelmachine productcatalogus uitgewerkt. Hieronder vind je een screenshot van de wikkelmachine productcatalogus. De volledige catalogus kan hier gedownload worden. 

inbound marketing venrooy

Offerte aanvragen (decision fase)

Naar aanleiding van het invullen van de Wikkelmachine Selector of het downloaden van de Wikkelmachine productcatalogus kan een potentiële klant behoefte hebben aan een adviesgesprek of een offerte aanvraag. Via workflows en geautomatiseerd mails vanuit HubSpot wordt de lead verleid om uit zichzelf contact op te nemen met Venrooy voor een passend voorstel.  

Meer weten over Inbound Marketing? 

Wil je meer weten over deze case of over de mogelijkheden van Inbound MarketingMet behulp van een Inbound Marketing strategie ben je verzekerd van een solide stroom aan kwalitatieve leads.