Bureau Vet goes Amsterdam

Vrijdag 25 oktober ging het voltallige Vet team inclusief aanhang op pad naar Amsterdam, in de wandelgangen ook wel voortdurend het Vet-uitje genoemd. Lees in dit blog hoe we Amsterdam onveilig hebben gemaakt tijdens dit memorabel Vet-uitje.

De ochtend

In de ochtend om 10:00 uur verzamelen en starten met een lekker stukje vlaai en liedje voor Ellis! Nu in de auto’s en op naar Amsterdam. Aldaar inchecken en met zijn allen naar het nieuwe kantoor van Bureau Vet. Nadat iedereen de Vet locatie in Amsterdam had bekeken en in zich had opgenomen was het wederom tijd om te denken aan de innerlijke mens.

De middag

Lunch bij de Ysbreecker aan de Weesperzijde. Gegrilde groenten, rundvlees of garnalenkroketten was het wat bij de meeste de voorkeur had. Onder het genot van een kopje koffie en een babbeltje werd de lunch genuttigd. Wie zijn elkaars partners en wat houdt elkaar bezig? Even tijd om te relaxen en het eens over andere zaken te hebben dan doorgaans “op kantoor” in Boxmeer.

Na de lunch, hop hop in de benen (let wel de gehele dag zouden we ons te voet verplaatsen naar de verschillende locaties). Om 15:00 uur werden we verwacht bij de Icebar. In ons beste Engels wisten we binnen te komen (Nederlands onvangst is tegenwoordig spaarzaam bleek in Amsterdam). Eerst een drankje aan de bar waar ons het verhaal van de Icebar werd uitgelegd. Echter de drankjes smaakte zo goed, dat dat verhaal ons compleet ontgaan is.

Om 15:20 traden we binnen in de Icebar. Een bar compleet van ijs. Gekleed in een extra jas en handschoenen, kregen we 2 drankjes in een glas van ijs. Een biertje of een borrel. En beide, zo bleek, moesten snel genuttigd worden, een borrel omdat het niet veel was, een biertje omdat dit al snel aanvroor en het bier ijs werd. En vraag maar aan Ron: ook met licht tikken kreeg je het bier niet terug, in tegendeel zelfs.

Team Vet Amsterdam Icebar

Na de nodige foto’s snapte we wel waarom 20 minuten voldoende was (zo was ons bij het resereveren vermeld). Het was er ijskoud, maar een bijzondere ervaring.
En toen hadden we de smaak te pakken, terug in het verwarmde gedeelte nog maar een drankje gedaan.

Onze tour vervolgde zich in de volgende wandeltocht naar de Prins Hendrikkade om op te stappen op de boot. Tijdens deze wandeling wisten Yannick, Erik en Tom, onze stagiair Koen (welke vanwege priveverplichtingen elders het fort in Boxmeer bewaakte) nog de stuipen op het lijf te jagen met een, al zeggen we het zelf, een fantastische grap omtrent het leeghalen van het kantoor… Wees gewaarschuwd toekomstige stagiaires van Bureau Vet.

De avond en nacht

De boottocht zal door iedere collega anders ervaren zijn. Interessant, saai, lang, gezellig, herhaling, maar de flugeltjes waren in ieder geval zeer welkom en wat wel voor iedereen gold, na de boottocht hadden we honger. Nog kort wachtend op de laatste partners van onze collega’s, natuurlijk met een klein drankje, hebben we ons wederom met de benenwagen verplaatst naar Humphreys, het restaurant waar we met zijn allen gegeten en gedronken hebben. Even tijd voor een gezellig gesprek 1 op 1, even chillen en lekker eten.

Team Vet boottocht

Na het eten hebben we de foutste kroeg gezocht die we konden vinden, en na een klein uitstapje bij Montmartre, werd dit de 24K Bar….. alleen de naam al. Maar Ron en Erik vonden dit de beste kroeg om te vertoeven. Het was een karaoke bar. En beste lezer, met wat bier kun je hier een te gekke avond hebben!!
Ook al was het bedienend personeel het niet altijd eens met de hoeveelheid en de inhoud van de gekozen nummers, we hebben de kroeg laten horen dat de wil om te zingen er was.
Yannick was de partypooper, die vertrok eerder om zich bij zijn vrienden aan te sluiten op schiphol voor een welverdiende vakantie.

Nadat er één voor één wat collega’s wegdruppelden, werd er rond 3:00 nog aan de innerlijke mens gedacht, met een brudje dönner, om uiteindelijk met 8 man nog in Bolle Jan te eindigen. Het was laat, lang en we waren vele glazen bier verder en om 4.00 uur was het over en klaar, eruit!
Netjes doch resuluut zijn we door Danny Froger de kroeg uitgezet en was het tijd om ons per taxi maar eens bij het hotel af te laten zetten voor een goede, korte nacht slaap.
Lotte en Wietske hebben daar nog hun uiterste best gedaan om hun bezoekje op een leuke manier op de gevoelige plaat te leggen en Emma heeft een blijvend aandenken veiliggesteld aan dit memorbale bezoek aan Amsterdam.

Bureau Vet Amsterdam
(sommige voorwerpen waren na ons bezoek spontaan verdwenen)

De volgende ochtend

Na deze goede en korte nacht zat iedereen, op een enkeling na, heel netjes om 10:00 uur aan het, voor ons op dat moment, veels te uitgebreide ontbijt. Om vervolgens huiswaarts te keren om bij te tanken en die maandag erna weer fris en fruitig met leuke nieuwe ervaringen aan de slag te gaan voor ons eerste event: Vet Talks Inbound.

Kun jij ook goed karaoke zingen, bier drinken en een feestje maken?
Wellicht pas jij ook perfect in ons Vet Team.